يک کارشناس سياست خارجي گفت: همسويي مواضع سه کشور ايران، روسيه و چين مي تواند باعث کاهش بحران و تنش در خاورميانه و تضعيف جبهه غربي، عربي و رژيم صهيونيستي شود.

جواد منصوري در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به نقش روسيه در تحولات کشور سوريه گفت: روسيه از زمان آغاز بحران در سوريه به عنوان يکي از بازيگران تاثير گذار، نقش عمده اي در تحولات اين کشور و خاورميانه داشته است.

وي در ادامه افزود: روسيه قدرتي بزرگ در منطقه بوده که مي تواند با حمايت هاي خود از دولت بشار اسد باعث تضعيف جبهه غربي، عربي و رژيم صهيونيستي باشد.

منصوري با اشاره به اينکه در منطقه خاورميانه سه کشور ايران، روسيه و چين تاثير گذار در خاورميانه هستند، تصريح کرد: سه کشور ايران، روسيه و چين قدرت هايي هستند که نقش موثري در تحولات خاورميانه داشته و هرچه مواضع اين سه کشور همسو با يکديگر باشد مي تواند باعث کاهش بحران و تنش در منطقه شود.

اين کارشناس سياست خارجي در پايان خاطر نشان کرد: روسيه نشان داده است در مواقعي که منافع اش در خطر قرار مي گيرد اهداف ويژه اي را دنبال مي کند، لذا مي تواند پشتيبان مستحکمي براي کشور سوريه باشد.
انتهاي پيام/س3
برچسب ها: خاورمیانه ، بحران ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار