اوضاع دمشق با وجود شرايط بحراني اخير، اين روزها عادي و آرام است و ارتش سوريه از به دست گرفتن کنترل پايتخت و شهر حلب خبر مي‌دهد و اين در حالي است كه اتحاديه عرب همسو با سياست‌هاي غرب، درصدد به وجود آوردن بحران جديد و خيانت آشكار به مردم سوريه است.

به گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، در حالي که اوضاع دمشق عادي و آرام است و ارتش سوريه از به دست گرفتن کنترل پايتخت و شهر حلب خبر مي‌دهد، اتحاديه عرب همسو با سياست‌هاي غرب، درصدد به وجود آوردن بحراني جديد در سوريه است.

هياهوي آمريکا در خصوص تسليحات شيميايي سوريه اين روزها نقل محافل خبري شده و اين در حالي است كه سابقه تاريخي نشان مي‌دهد که دولت سوريه هيچ وقت در برخورد با مخالفان از سلاح شيميايي استفاده نکرده است.

* ادعاي جديد اتحاديه اروپا/استفاده سوريه از سلاح شيميايي

براساس اين گزارش؛ رفتارهاي متناقض اتحاديه عرب تنها با هدف ايجاد جنگ رواني و تبليغاتي و منحرف کردن افکار عمومي است دنبال مي‌شود. چنانكه جهاد المقدسي سخنگوي وزارت امور خارجه در نشست خبري تاکيد کرد:‌ اخبار رسانه‌هاي مختلف درباره به کارگيري سلاح‌هاي شيميايي توسط ارتش عليه مخالفان صحت ندارد.

لارنس ديويد استاد دانشگاه وست چستر درباره فرافکني و هياهويي که آمريکا در خصوص کاربرد سلاح شيميايي توسط دولت سوريه به راه انداخته است گفت: حتي اگر ارتش سوريه سلاح شيميايي در اختيار داشته باشد به هيچ عنوان در مناطق شهري و روستايي استفاده نخواهد کرد.

      *اقرار صهيونيست‌ها به وفاداري ارتش سوريه به اسد

رويكرد وفادارانه ارتش سوريه به بشار اسد و حكومت وي در سوريه آنقدر روشن است كه حتي رژيم صهيونيستي هم بر اين مساله تاكيد دارد چنانكه سرتيپ يوآو مردخاي، سخنگوي نيروي مسلح رژيم صهيونيستي اذعان کرد: ارتش هنوز وفاداري خود را به  اسد حفظ کرده است.

ارتش فداکار سوريه طي چند روز اخير نبردهاي گسترده‌اي با نيروهاي تروريستي مخالف در حلب و دمشق داشته که در همه اين مبارزه‌ها با اقتدار کامل توانسته است تروريست‌ها را از مناطق شهري به عقب براند و امنيت را به طور کامل در مناطق مسکوني برقرار کند.

گفتني است؛ روز به روز بر محبوبيت ارتش سوريه ميان مردم افزوده مي‌شود و مردم اين كشور امنيت حاكم بر شهرهاي سوريه را حاصل تلاش اين ارتش وفادار مي دانند.

نكته مسلم اين است كه به زعم بسياري از كارشناسان سياست خارجي، موج جوسازي هاي رسانه اي اتحاديه اروپا و همسويي اتحاديه عرب با اين اخبار واهي هيچ خللي در امنيت و آرامش حاكم بر سوريه ايجاد نخواهد كرد.

*گزارش// محمد بلورچيان

انتهاي پيام/پ3

برچسب ها: عرب ، سوریه ، اسلام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار