ای کسانی که به نفع جنگ شعار می دهید و عملا در جنگ بی طرفید! دیگر تمام شد، اگر با ما هستید چرا در پشت جبهه خط شکنان را آزار می دهید و جهاد و تقوا را ملاک نمیدانيد ...

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،مالک شریعتی در وبلاگ محرمانه نوشت:
بسم رب الشهداء و الصدیقین

متولد 1346شاهرود/ شهادت5/5/1367 در سن 21 سالگی / عملیات مرصاد ـ تنگه چهارزبر اسلام آباد غرب


بخشی از دست نوشته شهید در غروب 27 تیرماه سال 1367 مصادف با قبول قطعنامه 598 کمتر از 10 روز مانده به شهادت ایشان:

·         خدایا! به راهم بدار و وقتی به راهم داشتی با عاشقانت همنشینم گردان و سرانجام مرا مبتلا به خود ساز و در قربانگه مرا نیز قربانی خود بنما.

·         ما برای فاو و شلمچه نجنگیدیم. ما برای نگاههای پرتوقع پیغمبر (ص)، برای آرمانهای علی (ع) و دردهای بی صدای زهرا (س) جنگیدیم.

·         ای شکست! تو کوچکتر از آن هستی که ما را توبه دهی و ای پیروزی! تو حقیرتر از آنی که به ما انگیزه دهی. ای زندگی! تو بی چیزتر از آن هستی که ما را محافظه کار بار آوری.

·         ای مرگ! ای آشنای دیرینه کجایی؟ سرخ روی باش که چنان در آغوشت کشیم که صدای شکستن استخوان هایت را خود بشنوی.

·         (خطاب به امام) به هر تنوری که ای مرد خدا! تو نشانمان دهی بی چون و چرا، بی توقع، با سر و پای برهنه داخل می شویم.

·         آقای ما! امشب چراغ این خیمه را تو خاموش مکن و بدان که در آن دم که به خواست خدا، شرف شهادت برای ما رقم زده شد، در وقت پرپر زدن، از تو ای امام مجاهد جز یک چیز نخواهیم پرسید؛ از ما راضی هستی؟ همین و بس.

·         ای کسانی که به نفع جنگ شعار می دهید و عملا در جنگ بی طرفید! دیگر تمام شد، اگر با ما هستید چرا در پشت جبهه خط شکنان را آزار می دهید و جهاد و تقوا را ملاک نمی دانید؟ و اگر با ما نیستید، چرا شانه زیر تابوت شهیدانمان می گذارید و خود را با بسیجیان یار می دانید؟ دوره بازی بس است. آری؛ قصه جدی است. ترکشهای بدنت را، دفعات جبهه رفتنت را خواهند شمرد که بهشت را به بها می دهند و نه بهانه.

·         دوره ی سرد شوخی با جنگ به سر آمد. دروه ی ساده اندیشی ها، سست عنصری ها و تردیدها، دوره ی جنگیدن تنها با یک دست و با دست دیگر نوازش عوامل فرساینده ی جنگ به سر آمد. هیزم بیاورید که تنور جنگ، تمام عیار برافروخته گشته.

·         ای بچه های عشقباز انقلاب، پاک بمانید که داغ فاو و شلمچه جز سرانگشت تنبیه آسمانی، چیز دیگری نبود. تاوان برخورد کودکانه ی ما با جنگ و وقت گذرانی های ساده لوحانه ی ما بود که علیرغم خونی که می ریخت، از ما سر می زد.

نوشته روی سنگ قبر شهید به وصیت خودش:

ای برادر! کجا می روی؟ کمی درنگ کن! آیا با کمی گریه و یک فاتحه شما بر مزار من و امثال من، مسوولیتی را که با رفتن خود، دوش تو گذاشته ایم از یاد خواهی برد یا نه؟ ما نظاره گر خواهیم بود که تو با این مسوولیت سنگین چه خواهی کرد.

سردار مهدوی نژاد از فرماندهان دفاع مقدس:

در این درگیری جانانه (عملیات مرصاد) بود که رضا نادری علمدار مرصاد به شهادت رسید و به عقیده من حفظ این کشور و شکست منافقین، مرهون خون این شهید است.

برچسب ها: علمدار ، مرصاد ، مالک ، شریعتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار