هاليوود با کمک 36 ميليارد دلاري عربستان سعودي و قطر قرار است فيلمي سه بعدي با موضوع سقوط نظام سوريه تحت عنوان سقوط پرطنين بسازد که همزمان با قطع برنامه‌هاي ماهواره‌اي سوريه پخش خواهد شد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني سوريه، هاليوود در اين فيلم، صحنه هايي از سقوط شهرهاي سوريه و جدايي افسران ارشد سوري را خواهد ساخت.
سماح برکات گزارشگر شبکه سوريه گفت: در جنگ جهاني رسانه اي عليه سوريه و مردم اين کشور که از 16 ماه پيش به راه افتاده است  هر روز ابزار جديدي به ميدان مي آيد.
پس از افشاي قصد قطر براي مأمورکردن دو شرکت امنيتي به منظور ساخت ماکتهاي ساختمانهاي دولتي و ميدانهاي مهم استانهاي سوريه و هشدار وزارت اطلاع رساني سوريه در خصوص ورود به شبکه هاي ماهواره اي سوري با هدف انتشار خبرهاي دروغ از محور تروريسم عليه سوريه، يک شرکت امريکايي به توليد بزرگترين کارسينمايي اقدام کرده است که سقوط پرطنين  نام رمز اين فيلم است.
صحنه هاي اين فيلم در هاليوود فيلمبرداري مي شود.
ماکتهايي با ابعاد واقعي از ساختمانهاي رياست جمهوري، منطقه جبل قاسيون ، فرودگاه بين المللي دمشق، ورزشگاه عباسي‌ها ، ساختمان رهبري ملي، ميادين امويها ، عباسي‌ها ، سبع بحرات ، دفتر بشار اسد، پل بشار اسد در دمشق، فرودگاه نظامي الضميري و يکي از مزارع متعلق به يکي از افسران ارشد از جمله اين مکانهاست.
هدف از ساخت اين ماکتها با ابعاد واقعي ترسيم صحنه هاي حقيقي از سناريوي سقوط نظام است.
همچنين اين فيلم حاوي صحنه هايي از جدايي افسران ارشد و سياستمداران سرشناسي است که در سوريه به سر مي برند.
هنرپيشه هاي مشهوري نيز در اين فيلم شرکت کرده‌اند .  
توليدکنندگان اين فيلم در تلاشند تصاوير برخي افسران را به واسطه فناوريهاي پيشرفته به صورت سه بعدي شبيه سازي و توليد کنند.
هزينه توليد اين فيلم بزرگ هاليوودي عليه سوريه،36 ميليارد دلار است که شماري از کشورهاي عربي از جمله قطر، عربستان، سلطان‌نشين عمان پرداخت خواهند کرد.
اين فيلم همزمان با قطع پخش همه شبکه هاي ماهواره اي سوري و حامي سوريه در لبنان و ايران و در چارچوب يک طرح فوري سياسي و جدول زماني سريع که انتظار مي رود تا پيش از نيمه ماه اوت آينده به اجرا در آيد، پخش خواهد شد.
وزارت اطلاع رساني سوريه نيز با پخش آگهي‌هايي به اطلاع رساني به شهروندان سوري اقدام و اعلام کرده است: سازمانهاي اطلاعاتي غربي با همکاري برخي طرفهاي عربي براي ورود به فرکانسهاي شبکه هاي تلويزيوني ماهواره اي سوريه و کنترل بر اين شبکه‌ها در تلاشند .
اين سازمانها با ايستگاههاي کنترل که در برخي کشورهاي همسايه عربي ايجاد کرده‌اند مي کوشند با ورود به فرکانسهاي شبکه هاي ماهواره اي سوري به پخش خبرهاي دروغ از پيش طراحي شده اقدام کنند.
وزارت اطلاع رساني سوريه افزود :‌خبرهايي مانند وقوع کودتا، جدايي افسران ارشد،سياستمداران و سقوط شهرها و خبرهاي ديگر از جمله اين خبرهاي دروغين است.
آنها همچنين در تلاشند از فعالان رسانه اي سوري که در شبکه هاي عربي و غربي کار مي کنند و براي مردم سوريه شناخته شده هستند استفاده کنند.  
وزارت اطلاع رساني سوريه تصريح کرد امکان دارد سازمانهاي  اطلاعاتي غربي برخي فعالان رسانه اي سوريه را نيز بربايند و آنان را تحت فشار قرار دهند تا عليه اين کشور حرف بزنند .
وزارت اطلاع رساني سوريه تأکيد کرد همه اينها در چارچوب توطئه عليه اين کشور قرار دارد و هر آنچه امکان دارد در اين خصوص پخش شود به هيچ وجه صحت  ندارد و شهروندان بايد چنين اقدامي را بخشي از جنگ افترا زني، فريبکاري ، تحريک و نيرنگ بدانند.
برچسب ها: هالیوود ، عربی ، اسد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار