مدیر پایگاه منطقه‌ای انتقال خون آذربایجان غربی گفت: توانمندی‌های پژوهشی و آموزشی در حوزه سلامت خون بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه امیر اولیایی رضایی در جمع خبرنگاران در ارومیه اظهار داشت: تفاهم‌نامه‌ای بین اداره کل آموزش و پرورش و این سازمان منعقد شده است تا همکاری‌های آموزشی و پژوهشی در این راستا توسعه پیدا کند.

وی هدف از تنظیم و اجرای این تفاهم‌نامه را استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانایی‌های موجود در در دو دستگاه عنوان کرد و گفت: برای ایجاد ارتباط موثر و فعال جهت ارتقای اطلاعات عمومی دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی در زمینه‌های مرتبط با خون، بهداشت خون و بسترسازی فرهنگی این تفاهم‌نامه منعقد شد تا در زمینه اهدای خون سالم و ایجاد زمینه مساعد برای پژوهش‌های اجتماعی در موارد مرتبط اقدام موثری انجام شود.

اولیایی گفت: بهره‌مندی از توانمندی‌های پژوهشی و آموزشی طرفین، حمایت و اجرای طرح‌های آموزشی مشترک ملی و بین‌المللی، ارتقای دانش عمومی خانواده‌ها در ارتباط با مباحث مرتبط با خون و سلامت آن، ارتقای بهداشت عمومی جامعه از طریق آشنایی دانش ‌آموزان با بیماری‌های قابل انتقال خون، اهمیت پیشگیری از انجام رفتارهای پرخطر و نقش آن در سلامت فرد و جامعه، آشنایی با خون سالم و فرآورده‌های خونی، شناخت بیماری‌های که به وسیله خون و فرآورده‌های خونی درمان می‌شود از جمله موضوع‌های این تفاهم‌نامه قلمداد می‌شود.

وی بیان داشت: آشنایی دانش‌آموزان با فرآیند انتقال خون و وظایف و عملکرد آن از طریق بازدید‌های دانش‌آموزان از پایگاه‌های انتقال خون، همکاری برای برگزاری مشترک همایش‌ها و کارگاه‌های آموزشی جهت دبیران حرفه ‌و فن زیست‌شناسی و مربیان بهداشت با هدف ارتقای توانمندی آنان جهت پاسخگویی به نیازهای آموزشی دانش‌آموزان در مباحث مربوط به خون و سلامت آن از جمله اهداف دیگر این تفاهم‌نامه قلمداد می‌شود.

مدیر پایگاه منطقه‌ای انتقال خون آذربایجان غربی اظهار داشت: همکاری در راستای پژوهش‌های اجتماعی و طرح‌های تحقیقاتی مشترک با هدف ارزیابی دانش عمومی خانواده‌ها در مورد مباحث مرتبط با خون، سلامت و برنامه‌ریزی‌های اجتماعی بعدی جهت افزایش آگاهی لازم برای خانواده‌ها در مورد آن از بندهای دیگر این تفاهم‌نامه است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.