معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بنیادملی نخبگان گفت :امسال تسهیلات خرید مسکن به نخبگان و استعدادهای برتر مقاطع تحصیلات تکمیلی پرداخت می شود.

به گزارش خبرنگار  باشگاه خبرنگاران بندرعباس طالبی در جمع دانش آموزان و معلمان روستای تازیان پایین شهرستان بندرعباس افزود : این تسهیلات به مبلغ 10 تا 25 میلیون تومان بر اساس شرایط محیطی و محل زندگی به افراد اعطا می شود.

وی گفت : اعطای بورس تحصیلی شهید احدی در مقطع دکتری ویژه نخبگان و استعدادهای برتر از دیگر برنامه های امسال این نهاد است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: بر این اساس نخبگان در صورت تایید بنیادملی نخبگان می توانند در دانشگاهها و مراکز علمی برتر ادامه تحصیل دهند.

تا کنون بیش از 11 هزار نخبه و استعدادبرتردر کشور شناسایی شده است.

طالبی افزود :آیین نامه جذب نخبگان و استعدادهای برتر در دستگاههای اجرایی تصویب و به استانداری ها ابلاغ شد.

وی گفت :بر اساس این آیین نامه نخبگان و استعدادهای برتر طبق نیاز هر دستگاه اجرایی با اولویت و شرایط آسانتری استخدام می شوند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بنیادملی نخبگان گفت: نخبگان شاغل در دستگاههای اجرایی در یک رتبه بالاتر از رتبه تعیین شده قرار می گیرند و کارمندانی که قبل از ابلاغ این آیین نامه جز استعدادهای برتر بودند نیز از مزایای این آیین نامه بهره مند می شوند.

طالبی هدف از این طرح را فراهم کردن بستر لازم برای شکوفایی استعدادهای درخشان و افزایش کارآمدی و کارآیی دستگاههای اجرایی اعلام کرد.

نخبه به فرد برجسته و کارآمدی گفته می شود که در تولید و گسترش علم ، هنر ، فناوری ، فرهنگ سازی و مدیریت کشور تاثیر گذار باشد و هوش ، خلاقیت و کارآفرینی وی در تولید و نوآوری سبب سرعت بخشیدن به رشد و توسعه علمی کشور شود.

مبینی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری هرمزگان در این مراسم گفت : با تقویت بنیه علمی و آموزشی دانش آموزان میتوان شمار نخبگان و استعدادهای برتر را افزایش داد و در نتیجه کشور از نظر علمی پیشرفت بیشتری داشته باشد.

صمصام پور رئیس بنیادملی نخبگان هرمزگان گفت : هرمزگان با دارابودن 80 هزار دانشجو و 324 هزار دانش آموز ظرفیت بسیار مناسبی برای افزایش توان علمی منطقه و استان دارد.

در این مراسم مبلغ 32 میلیون تومان هدیه آموزشی از طرف رئیس جمهور و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به دانش آموزان و معلمان مدرسه راهنمایی شهیددقیق و دبستان دخترانه بهمنیار روستای تازیان پایین شهرستان بندرعباس اعطا شد.

این مبلغ در دور چهارم سفر رئیس جمهور و هیات دولت به هرمزگان و بازدید خانم سلطانخواه معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از این دو مدرسه به تصویب رسیده بود./س

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.