رئیس اداره پیشگیری درمان و کاهش آسیب سوء مصرف مواد مخدر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: بیشتر داروهای لاغری تبلیغی در شبکه های ماهواره ای حاوی ماده محرک شیشه است.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر فیروزه جعفری با اشاره به اینکه داروهای لاغری در شبکه های ماهواره ای مورد تائید وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی نیست اظهار کرد : بیشتر این داروها حاوی مواد شیشه است که استفاده از این داروها علاوه بر آسیبهای مخربی که به اندام داخلی بدن دارد موجب از دست رفتن پروتئین و نامناسب شدن چهره ظاهری فرد می شود .

وی با اشاره به اینکه داروهای لاغری در ماهواره تاثیری بر حذف چربی بدن ندارند افزود : در اثر استفاده از این ماده محرک شیشه فرد دچار بی اشتهایی شده و گاها تا چند روز هیچ ماده غذایی را نمی تواند استفاده کند .

رئیس اداره پیشگیری درمان و کاهش آسیب سوء مصرف مواد مخدر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در خصوص ماده غیر قانونی شیشه تصریح کرد : در 10 سال پیش شیشه در کشورهای تایلند و مالزی تولید می شد اما در حال حاضر این ماده غیر قانونی در کشور تولید می شود و تولید و مصرف این ماده غیر قانونی به سرعت در کشور در حال افزایش است.

جعفری افزایش ضربان قلب ، افزایش فشار خون ، کاهش اشتها ، خشکی دهان و لرزش اندام ها ، سکته قلبی و مغزی ، خونریزی داخل مغز ، گشادی مردمکها ، تحلیل رفتن بافتها ، زخم دهان و خرابی لثه ها و دندانها و زخم بدن را از جمله عوارض مصرف مواد غیر قانونی شیشه برشمرد .

وی با اشاره به اینکه برخی از جوانان اقدام به مصرف قرص ریتالین به منظور افزایش تمرکز می کنند بیان کرد: مصرف این قرص ها در دراز مدت موجب احساس اجبار شدید به مصرف ، وسوسه ، افسردگی ، رفتارهای اجبارگونه و تکرار شونده ، افت کاری و انرژی ، پرخاشگری و بی قراری ، نوسانات عاطفی و خلقی ، بدبینی ، توهم و هذیان و گوشه گیری می شود./س   

برچسب ها: داروهای ، لاغری ، شیشه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.