اگر اهل ورزش باشید حتماً تا کنون گذرتان به ورزشگاه تختی افتاده، ورزشگاهی که روزی آبروی ورزش شهر که هیچ، استانمان بوده امروز نفس هایش را در ازدحام ساختما ن های بلند اطرافش به سختی می کشد، ورزشگاهی که مروت و منش پهلوانی را از صاحب نامش جهان پهلوان تختی فرا گرفته و تمام بی معرفتی های ما را می بیند و باز هم هیچ نمی گوید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، اگر بخواهیم واقعاً بفهمیم ورزشگاه تختی چه نقشی بر ورزش مشهد داشته است، باید لقب مادر ورزش مشهد را به او داد، چرا که جزو معدود ورزشگاه های کشور است که تمام رشته های ورزشی را توانسته در خود جای دهد.

تختی مدرنترین ورزشگاه قدیم مشهد زیر قدم های بخش خصوصی
برای آشنایی با ورزشگاه تختی به سراغ پانزدهمین سکان دار (مدیر) این مجموعه رفتیم و از ورزشگاه بزرگ تختی از او پرسیدیم.
محسن صفار یک روز وقت خواست و با مرور دفتر خاطراتش گفت: ورزشگاه تختی از سال 1337 تأسیس شد اما اسم جهان پهلوان تختی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بود که جایگزینی بر اسم قبلی این ورزشگاه شد.
وی افزود: ورزشگاه تختی بعد از 43 سال و جابه جایی 15 مدیر همچنان ورزش دوستان و ورزشکاران را به سوی خودش جذب می کند و هر چند قدیمی است، اما تمام ورزش ها ازورزش باستانی گرفته تا ورزش های جدید را در خودش جا داده تا همچون صاحب نامش کسی را ناامید از خودش از گود ورزش بیرون نکند.
صفار در خصوص استفاده شهروندان از این مجموعه گفت: بیشترین زمان استفاده همشهریان از این مجموعه تابستان ها است به طوری که روزانه به طور میانگین بین چهار هزار تا پنج هزار نفر از این مجموعه استفاده می کنند، اما در فصل های سرد سال این بازدید ها به 1500 تا دو هزار نفر در هر روز کاهش پیدا می کند.
وی در مرکز شهر قرار گرفتن این مجموعه ورزشی و راحتی و سهولت ورزشکاران برای رسیدن به آن را یک مزیت برای این مجوعه برشمرد و گفت: این مجموعه قهرمانان زیادی را پرورش داده اما تا کنون در این خصوص متأسفانه سرشماری به خصوصی صورت نگرفته است.
مدیر ورزشگاه جهان پهلوان تختی با ابراز نا رضایتی از واگذاری این ورزشگاه به بخش خصوصی اظهار کرد: معمولاً بخش خصوصی تنها به دنبال این است که بتواند با جبران هزینه هایش به درآمد معقولی دست پیدا کند که در همین راستا، اگر به ورزشگاه خسارتی وارد شود تمام نگاه ها و انتقادات مدیریت مجموعه را نشانه میگیرد.
وی ادامه داد: متأسفانه کار مدیریت این مجموعه حفظ و حراست و بازسازی ورزشگاه است که بخش خصوصی متأسفانه در این زمینه تعهدی ندارد. /س

برچسب ها: ورزشگاه ، تختی ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.