سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از تحویل 10 هزار بارکد برای اجرای طرح شبنم به استان خبر داد.

  علیرضا جمیع امروز در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ اظهار کرد: برای اجرای طرح شبنم 15 هزار قلم کالا معرفی شده که پیش‌بینی می‌شود برای این تعداد تا 30 هزار بارکد تحویل استان شود.

وی از برگزاری دو جلسه پیگیری و ساماندهی امور اقتصادی با محوریت طرح شبنم در سه ماه نخست سال جاری در سطح استان خبر داد و افزود: در راستای اجرای این طرح جلسات متعددی با اتحادیه‌های مربوطه نیز برگزار شده است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه اجرای طرح شبنم سبب یکسان‌سازی قیمت‌ها می‌شود، تصریح کرد: هدف از اجرای طرح شبنم جلوگیری از ورود کالاهای بدون شناسنامه به کشور است.

جمیع ادامه داد: در این طرح ورود کالا تا زمانی که به دست مصرف‌کننده برسد مورد رصد قرار می‌گیرد و این موضوع سبب یکسان‌سازی قیمت‌ها می‌شود.

وی گفت: خراسان جنوبی در اجرای طرح شبنم جزو استان‌های برتر در سطح کشور بوده که این امر مایه مباهات است. سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از اجرای 350 بازرسی برای کشف کالای قاچاق از ابتدای سال در استان خبر داد و افزود: در این راستا 15 پرونده تخلف نیز تشکیل شده که بیشتر آنها مربوط به سیگار، تنباکوی میوه‌ای و لوازم آرایشی بوده است.

جمیع با اشاره به ضرورت اجرای طرح شبنم ادامه داد: با توجه به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری و در راستای تحقق شعار سال در حمایت از تولیدات ملی و رونق اقتصادی، طرح شبنم با هدف برخورد با کالاهای وارداتی از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت عملیاتی می‌شود.

وی در تشریح این طرح گفت: طرح شبنم طرحی برای برخورد با کالاهای فاقد کد رهگیری است که این کالاها شامل لوازم خانگی، رایانه‌ای، وسایل صوتی و تصویری، تجهیزات پزشکی و لوازم بهداشتی و آرایشی بوده و در آینده‌ای نزدیک شامل همه کالاهای وارداتی می‌شود.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی تصریح کرد: در این زمینه تمام کالاها باید بارکد داشته باشند و کالاهای بدون بارکد جمع‌آوری می‌شود.

جمیع گفت: بدون ‌شک اجرای این طرح که در واقع طرح شبکه بازرسی و نظارت مردمی است می‌تواند از تولید کالاهای بی‌کیفیت و غیراستاندارد جلوگیری کند  ./س
برچسب ها: اجرای ، طرح ، شبنم ، در ، خراسان ، جنوبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.