رئيس جمهور عراق شب گذشته عاملان انفجارهاي ديروز درعراق را به تلاش براي سوء استفاده از شرايط سياسي داخلي و منطقه اي براي ايجاد بي ثباتي و نا امني در عراق متهم کرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري شين‌هوا  ؛ جلال طالباني تاکيدکرد ، عاملان اين گونه اقدامات تروريستي و وحشيانه مي‌کوشند از شرايط سياسي داخلي و فضاي بسيار حساس منطقه اي براي بي ثباتي در عراق و ايجاد ترس و وحشت در ميان همه اقشار مردم کشور استفاده کنند .

طالباني يادآور شد ، تروريست ها تلاش مي کنند با اين اقدامات بزدلانه خود تلاشهاي فعلي براي حل نهايي  بحران سياسي کشور و حل مشکلات و اختلافهاي  داخلي را متوقف کنند .

براساس اين گزارش ، رئيس جمهور عراق در ادامه از همه احزاب و گروههاي سياسي کشور خواست براي دسترسي به راه حل اساسي و ريشه اي مبتني بر قانون اساسي درباره بحران سياسي ، يکپارچگي وتامين منافع مردم و کشور ، دوري جستن از تنشهاي سياسي و مشارکت فعال در تقويت امنيت و ثبات در سراسر کشور به دور از هر گونه اختلافهاي سياسي تلاش کنند .

در همين حال اسامه النجيفي رئيس پارلمان عراق در بيانيه اي  انفجارهاي تروريستي ديروز در عراق را که به کشته شدن دست کم نود نفر  و زخمي شدن سيصد تن ديگر انجاميد به شدت محکوم کرد .

 النجيفي تاکيد کرد انفجارهاي خونين ديروز در مناطق مختلف عراق  بار ديگر نشان داد که عاملان آن چه قدر سنگدل و وحشي هستند .

 اسامه النجيفي در ادامه از پارلمان عراق خواست با تشکيل جلسه فوري  مسائل امنيتي کشور ، وقوع انفجارها و علل آن را بررسي کند .
در حملات ديروز در عراق دست‌کم 20 خودروي بمب گذاري شده ، 12 بمب ، 3 موتور سيکلت بمب گذاري شده در بغداد و شهرهاي ديگر عراق منفجر شدند .
برچسب ها: طالبانی ، انفجار ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار