شاخص کل در معاملات روز جاری با رشدی 33 واحدی به کانال 25 هزار واحد بازگشت و در رقم 25 هزار و 29 رسید.

همایون دارابی کارگزار بورس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان این مطلب گفت: شاخص صنعت نیز 43 واحد بالا رفت و به رقم 19 هزار و 915 رسید. شاخص 50 شرکت فعالتر  نیز با رشدی 2 واحدی مواجه شد و شاخص های بازار اول و دوم به ترتیب 4 و 212 واحد بالا رفتند.
وی تصریح کرد: شاخص بازار اول با این رشد به رقم 20هزار و 622 رسید. شاتخص بازار دوم نیز در نتیجه این جهش رقم 35 هزار و 301 را تجربه کرد و نمادهای سایپا، پتروشیمی پردیس، پتروشیمی فناوران، صنایع پتروشیمی کرمانشاه و پتروشیمی شازند بیشترین تاثیر را بر رشد شاخص ثبت کردند.
این کارگزار تاکید کرد: این در حالی بود که معاملات نمادهای سرمایه گذاری غدیر،گل گهر، سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی، سرمایه گذاری گروه توسعه ملی و بانک پارسیان بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص ثبت کردند که باعث شد شاخص کل رشد بیشتری را تجربه نکند و معامله گران در روز جاری بیش از 90 میلیون سهم و حق تقدم را داد و ستد کردند که ارزش این حجم معاملات بالغ بر 216 میلیارد ریال بود.
دارابی اظهار داشت: معامله گران در روز جاری طولانی ترین صف های خرید را به نمادهای قند اصفهان، پتروشیمی کرمانشاه، قند پیرانشهر، پتروشیمی آبادان، قند قزوین، لاستیکی سهند، قند ثابت خراسان،شکر شاهرود، شهد و قند لرستان اختصاص دادند و در مقابل سنگین ترین صفهای فروش متعلق به نمادهای قند مرودشت، قطعات اتومبیل ایران، سرمایه گذاری شاهد،پارس مینو، آلومتک، گروه صنعتی ملی، کشتیرانی، سیمان داراب، کاشی اصفهان و نفت پارس متعلق بود.
این کارگزار یادآور شد: بیشترین حجم معاملات  بانک کارآفرین، سایپا و بانک پاسارگاد،گل گهر، سرمایه گذاری گروه توسعه ملی، سرمایه گذاری غدیر، بیمه ملت، مخابرات، بانک پارسیان و سخت آژند به خود اختصاص دادند./ر

برچسب ها: مبادله ، سهام ، حجم ، بیشترین ، شاخص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار