صدور مجوز بند ب بايد از امروز در سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري بكار گرفته شود تا بتوانيم سامانه الكترونيكي را در كشور رواج دهيم.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران،علي‌اکبر جلالي در مراسم رونمايي از سامانه صدور مجوز بند «ب» با ارائه اين پيشنهاد افزود: براي تسهيل مجوز و جذب سرمايه گذاري در كشور به سهولت انجام شود بايد به عمق دنياي مجازي بيشتر توجه شود و جايگاه واقعي كشور را به آن صورت كه هست به تصوير بكشند متاسفانه كشورهاي غربي با ارائه تصاوير نادرست سعي در خدشه دار كردن صنعت گردشگري كشور دارند.
جلالي ادامه داد: از سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري كشور درخواست داريم براي توسعه و رونق گردشگري كشور در كنار تسهيل كردن صدور مجوز و سرعت بخشيدن به نظام اداري بايد برنامه مدوني را تدوين كنند تا به پويايي اين صنعت كمك كند.
وي با اشاره به نتايج مهم توسعه دولت الکترونيک افزود: به عنوان مثال کشور سنگاپور با استفاده از دولت الکترونيک موفق به افزايش رشد 5/22 درصدي در حوزه اقتصاد شده است.
جلالي تصريح کرد: سامانه صدور مجوز بند «ب» يک گام ارزشمند در حوزه دولت الکترونيک در بخش گردشگري به حساب مي‌آيد و مي‌تواند به توسعه گردشگري در کشور کمک کند.
وي به معاون رئيس‌جمهور و رئيس سازمان ميراث ‌فرهنگي، صنايع‌ دستي و گردشگري که در اين مراسم حضور داشت، پيشنهاد داد: با توجه به راه‌اندازي سامانه الکترونيکي صدور مجوز بند «ب»، سيستم سنتي صدور مجوز بند «ب» ظرف مدت زمان معيني قطع شود.
اين استاد دانشگاه خاطر نشان کرد: قطع سيستم سنتي صدور مجوز بند «ب» از موازي‌کاري در حوزه صدور مجوزها جلوگيري مي‌کند.
دبير کارگروه دولت الکترونيک يادآور شد: امروز گردشگري در دنيا گردشگري دانش‌بنيان است به گونه‌اي که گردشگران قبل از انتخاب مقاصد سفر در اين‌باره مطالعه مي‌کنند.
وي با بيان اين که گردشگران با مطالعه و انگيزه مقاصد سفر خود را انتخاب مي‌کنند، افزود: توسعه و تقويت دولت الکترونيک در حوزه گردشگري مي‌تواند به معرفي هر چه بيشتر ايران و جاذبه‌هاي تاريخي کشور بپردازد./ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار