معاون توسعه امور ورزشی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: هیأت ورزش های سنتی و بازیهای بومی و محلی استان نسبت به سایر استان های کشور بیشترین جذب مالی را از فدراسیون متبوع در سال گذشته داشته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  مشهد، خسرو منعمی در نشست خبری مدیرکل ورزش و جوانان استان با اصحاب رسانه با بیان این مطلب، افزود: سال گذشته هیأت ورزش های سنتی و بازیهای بومی و محلی استان توانست از فدراسیون مربوطه 120 میلیون تومان اعتبار جذب کند و آن را به شهرستان ها و روستاهای خراسان رضوی اختصاص دهد.

وی با بیان اینکه در استان 2600 روستا با جمعیت یک میلیون و 200 هزار نفر وجود دارد، اظهار کرد: در چندماه اخیر با سرکشی به روستاها و شهرستان های استان حدود 30 تا 40 میلیون تومان اعتبار از طرف اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی در کمترین زمان ممکن به این مناطق اعطا شده است.

وی با اشاره به در دست احداث بودن 12 سالن تمرین کشتی از بودجه سال 90، گفت: از این تعداد چهار سالن در مشهد و بقیه در مناطق محروم استان همچون خوشاب و کهنه فرود قوچان در حال ساخت است.

معاون توسعه امور ورزشی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی در ادامهبرگزاری چهارمین دوره المپیاد ورزشی روستایی و عشایری خراسان رضوی و واگذاری میزبانی این رقابت ها به شهرستان های استان و احداث فضاهای ورزشی روباز را از دیگر فعالیت های هیأت ورزش های سنتی و بازیهای بومی و محلی استان در سال گذشته و جاری ذکر کرد.

منعمی در بخش دیگری از سخنان خود از اختصاص 90 میلیون تومان اعتبار به روستای احمدآباد واقع در شهرستان مشهد به منظور توسعه امکانات ورزشی در این روستا خبر داد.

وی پیگیری راه اندازی استخر در روستاهای شهرستان هایی همچون بردسکن، خواف و مه ولات و همچنین احداث چندسالن ورزشی آماده بهره برداری در روستاهای شهرستان های تایباد و خواف را از دیگر اقدامات صورت گرفته از سوی هیأت ورزش های سننتی و بازی های بومی و محلی استان عنوان کرد.

منعمی افزود: 200میلیون تومان اعتبار به منظور برگزاری المپیاد ورزش های روستایی و عشایری و احداث سالن های ورزشی از اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی در طی سال گذشته جذب شد.

معاون توسعه امور ورزشی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضویدر پایان از اعطای 12 تخته تشک ورزشی به روستاها و احداث سالن کشتی در شهرستان های استان خبر داد و بر تلاس مسئولان برای رونق ورزش در شهرستان ها و مناطق محروم خراسان رضوی تاکید کرد./س

برچسب ها: ورزش ، سنتی ، فدراسیون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.