مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: اجرای برنامه های سند تحول بنیادین بیانگر اهمیت مقطع ابتدایی است چون اثرمقطع ابتدایی در آموزش درماندگاری و استمرار تربیت و میزان کسب دانش توسط دانش آموز – رفتار های صحیح اجتماعی ابتدایی موفق تر از مقاطع دیگر است.

  به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد؛ محمد وحیدی در همایش همیاران تحول پایه دوم و ششم شهرستان شیروان با بیان این مطلب افزود: یکی از مهمترین اهداف ایجاد ساختار آموزشی جدید آماده کردن دانش آموزان برای کسب آداب و مهارتهای زندگی اجتماعی است و از آنجا که دوره ابتدای دوره آموزش عمومی و بسیار تاثیر گذار برای دانش آموزان است بنابراین با اضافه شدن یکسال به این دوره دانش آموزان توانایی بیشتری برای حضور در اجتماع و فعالیتهای مشارکتی پیدا می کنند .

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی از تاسیس دانشگاه فرهنگیان در استان خبر داد و هدف از ایجاد دانشگاه فرهنگیان را جذب نیرو های توانمند به آموزش و پرورش و ارتقای سطح علمی معلمان دانست و افزود: هر چه سطح علمی معلمان ارتقاءیابد به طور قطع تاثیر بسزایی بر بهبود تعلیم و تربیت دانش آموزان خواهد داشت .

وی تاکید کرد: باید با توفیق و با قدرت تحولی را در آموزش وپرورش رقم بزنیم که همه دیگرانی که اگر نگاه منفی به آموزش و پرورش دارند نگاهشان تغییر کند

رئیس اداره نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز آمار اطلاعاتی از دوره ضمن خدمت ارائه داد و افزود: در سال 90 یک میلیون و هفتصد و پنجاه هزار نفر ساعت دوره کار آموزی برگزار شد که میانگین برای هر نفر 125ساعت برای همکار فرهنگی کلاس برگزار شده است درحالی که این میانگین ساعات ضمن خدمت در کشور 5/67 ساعت درسال است.

باعصمت در مورد دوره های ضمن خدمت پایه دوم و ششم افزود: اگر همه برنامه ریزی های که قرار بوده انجام شود برای تحول بطور 100درصد اما آموزش نیروی انسانی بدرستی انجام نشود هیچ اتفاقی خاصی در کلاس درس رخ نخواهد داد .

مدیر آموزش و پرورش شیروان نیز افزود: مسئولین تعلیم و تربیت در همه کشورها برعهده معلمان است اما در کشور ما متفاوت است چرا،چون ما انقلابی الهی و اسلامی و مردمی انجام دادیم که این مسئولیت تربیت افراد جامعه را روی دوش معلمان سنگین تر می کند.

مهدی سرایدار تصریح کرد: سند تحول بنیادین سندی است که از ارزش و اعتبار بالایی برخوردار استو اجرای آن ضروری است./س

 

 

برچسب ها: سند ، تحول ، بنیادین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.