حراج هنرهاي قرآني حراجي ايراني- اسلامي است كه براي اولين بار در ايران برگزار مي‌شود و به دور از دلالي‌ها برگزار مي‌شود.

محمدرضا كمره‌اي رئيس نهمين جشنواره بين‌المللي بسم‌الله در گفتگو با خبرنگار بخش تجسمي باشگاه خبرنگاران گفت:شب گذشته با "جمشيد مشايخي" از بازيگران پيشكسوت كشورمان براي حضور در حراج هنرهاي قرآني دعوت شده است.
وي گفت:هماهنگي‌هاي لازم پيرامون اين موضوع در طي روزها گذشته با وي صورت گرفته و استقبال خوبي از سوي مشايخي صورت گرفت.اين بازيگر حتي روز تولد امام حسين مجتبي (ع) را تاريخ مناسبي براي برگزاري اين حراج را پيشنهاد داد.
وي در ادامه گفت:با برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته قرار است در ادامه برگزاري نمايشگاه نهمين جشنواره بين‌المللي" بسم‌الله" حراجي با عنوان حراج و فروش آثار هنر قرآني برگزار شود.

*حراجي وابسته به قوانين اسلامي
وي در ادامه  گفت:در اين رويداد هنري به قوانين ايراني- اسلامي پايبند خواهيم بود و در حقيقت الگويي ايراني - اسلامي را در اين حراج خواهيم داشت.
وي تصريح كرد:در اين حراج به نوعي به برخي افراد كه با الگوبرداري از فرهنگ غرب و غرب گرايي با كروات و تمام آنچه كه نمايانگر غرب است حراج برگزار كرده‌اند،‌اعلام خواهيم كرد كه در هر كشور اسلامي مي‌بايست پايبندي به اصول و قواعد اسلام وجود داشته باشد.
وي خاطر نشان كرد:‌آثار ايراني- اسلامي در جهان زبانزد است؛بنابراين با برگزاري اين رويداد به نوعي بستري را براي بيان بصري حراج ايراني - اسلامي فراهم خواهيم كرد.
وي تصريح كرد:اين رويداد ملي در حقيقت بر پايه مباني اسلامي و طبق مقررات جمهوري اسلامي ايران برگزار مي‌شود.
كمره‌اي گفت:در اين حراج اسلامي آثاري از هنرمندان برجسته كشورمان همچون استاد اميرخاني ، خروش و ... به نمايش و فروش گذاشته مي‌شود.

* دوري از دلالي در حراج هنرهاي قرآني

وي گفت:حراجي كه به تازگي در يكي از هتل‌هاي تهران برگزار شد در حقيقت دلالي بزرگي بود از سوي برخي افراد كه از طريق گروه خاصي اين حراج را برگزار كردند.
وي اظهار داشت:در آن حراج در حقيقت دلالان حضور داشتند و با اعلام قيمت‌هاي غير واقعي آثار را به فروش رساندند.
وي تصريح كرد:هيچ امكاني وجود ندارد كه در طي دو ساعت فروشي بالغ بر 2 ميليارد در آن حراج صورت گرفته باشد.
وي اظهار داشت:در حراجي كه به تازگي در يكي از هتل‌هاي تهران برگزار شد؛در حقيقت اعتبار بخشيدن به برخي افراد بود،نه برنامه‌اي هنري درجهت رشد اقتصاد هنر كه صورت گرفت.

* لباس‌هاي محلي در حراج هنر قرآني
كمره‌اي گفت:در اين حراج اسلامي قصد داريم تمامي برنامه‌ها بر طبق قواعد اسلامي و ترويج فرهنگ ايراني- اسلامي برگزار شود،از اين رو از لباس‌هاي محلي مناطق مختلف در ايران عزيزمان استفاده خواهيم كرد.
وي گفت:زمان دقيق برگزاري اين حراج كه در برج ميلاد با حضور معاون اول رئيس جمهور خواهد بود و به زودي اعلام مي‌شود.
وي گفت:نمايشگاه نهمين جشنواره بين‌المللي "بسم‌الله" سيزدهم مرداد در فرهنگسراي نياوران برگزار خواهد شد./ه
برچسب ها: مشایخی ، چکش ، زدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار