بر اساس پژوهش هاي جديد کشور عربستان سومين کشور با مردمي تنبل در جهان شناخته شد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري ميدل ايست آنلاين، در اين پژوهش کشور مالت در رتبه اول قرار گرفت . يک پنجم مرگ و ميرها در مالت به سبب تنبلي و بي تحرکي است زيرا دوري از تحرک بدني سبب بروز امراض قلبي مي شود.
نتيجه اين پژوهش که در آن به نتايج پژوهش هاي سازمان بهداشت جهاني استناد شده است نشان مي‌دهد، مالت با 72 درصد در صدرکشورهايي با مردم تنبل در جهان است و پس از اين کشور، سوازيلند با 69 درصد، عربستان با 68.3 درصد، صربستان با 68 درصد و انگليس با 63.3 درصد در رتبه هاي بعدي قرار دارند.
در اين پژوهش آمده است نداشتن تحرک بدني عامل19.2 درصد از مرگ و ميرها در مالت است و اين عامل در انگليس 17 درصد، آمريکا10.8 درصد و يونان4.2 درصد از مرگ و ميرها را تشکيل مي دهد.
در ادامه اين پژوهش با بيان اينکه بر اساس آمار بهداشت جهاني پشت ميز نشيني سالانه 5 ميليون نفر را در جهان قرباني مي کند.
در اين مطالعه از برخي عادات روزانه مردم مثل تکيه بيش از حد به خودرو يا نشستن طولاني مدت در برابر تلويزيون و رايانه انتقاد شد و آمده است:‌ نسل هاي گذشته در کشورهاي عربي خليج فارس در مشاغلي چون چوپاني و صيد فعال بودند که اين امر سبب تحرک بالاي آن ها مي شد اما با پيدايش نفت بسياري از شهروندان به سوي مشاغل بي تحرک روي آوردند و اين امر سبب افزاش تنبلي در اين کشورها شد.
نتيجه اين مطالعه در شرايطي منتشر مي شود که پيش از اين انجمن جهاني مبارزه با ديابت اعلام کرده بود پنج کشور از شش عضو شوراي همکاري خليج فارس در ميان ده کشوري در جهان قرار دارند که بالاترين آمار ابتلا به بيماري ديابت را دارند ضمن اينکه عربستان در اين مجموعه رتبه هفتم را در اختيار دارد.
برچسب ها: عربستان ، تنبل ، جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار