بینندگان بوسنیایی زبان "در پرتو قرآن" در ماه رمضان

مجموعه "در پرتو قرآن" در 52 قسمت 10 دقیقه ای تولید شده و در ایام ماه مبارک رمضان از سیمای بوسنیایی شبکه سحر پخش خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی شبکه جهانی سحر، این برنامه به تهیه کنندگی محمدرضا دلخوانی به تفسیرموضوعی آیات قرآن کریم مرتبط با زندگی روزمره مردم می پردازد.

دلخوانی فهم قرآن کریم برای همه افراد را ساده و در عین حال درک مفهوم بسیاری از عبارات و احکام آن را نیازمند شرح و تفسیر دانست و گفت: مثلاً احکام مربوط به شناخت خویشتن، چگونگی برقراری ارتباط از سوی انسان با سایر موجودات عالم و شیوه برخورد با سایر انسانها در اجتماع از جمله مهم ترین مباحثی است که در این برنامه مورد بررسی قرار می گیرد.

وی افزود: این برنامه قرآنی سعی دارد با نگرشی نو، تأمل در عمق آیات روح بخش قرآن را جزء وظایف اصلی مسلمانان قلمداد کرده و به آنان گوشزد کند که راه سعادت و کمال در گرو توجه به آیات قرآن کریم است.

وی با اشاره به اینکه پس از پخش یک یا چند آیه کوتاه، کارشناس برنامه به بیان تفسیری آیات پرداخته و تطبیق شرایط زندگی را با آیه نازل شده می سنجد، گفت: در این برنامه از حضور دو کارشناس شامل حجت الاسلام ناصر نقویان به عنوان پژوهشگر دینی و مفسر قرآن کریم و دکتر محسن میرباقری به عنوان مفسر قرآن کریم استفاده شده است.

امير قرباني، حسين صابريان و حميدرضا پورغلام تصویربرداری و سعيد آرين پور صدابرداری این مجموعه را بر عهده داشته اند. میلاد اسدخواه دستیار تهیه، نيره دوخايی مسئول هماهنگی و برنامه‌ريز "در پرتو قرآن" هستند. عادل حاج محمداويچ هم ضمن گویندگی در این برنامه، ترجمه آن را نیز به همراه اصغر نیک سیرت انجام داده است. تدوين این برنامه توسط میثم فرزامی انجام شده است./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار