درحالي که رکود اقتصادي در سال گذشته ميليون‌ها نفر را در آمریکا بيکار کرده ، پيش بيني شده که فقر در این کشور به بالاترين سطح خود در طول نيم قرن گذشته برسد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران،بنابر تحقيقات آسوشيتدپرس که نتايج آن روز گذشته منتشر شد، آمار فقر با احتساب خانواده‌هاي حاشيه‌نشين، کارگران بي‌کار و کودکان که آسيب پذيرترين اقشار هستند، به بالاترين ميزان در ۴۶ سال گذشته رسيده است.
 
اين آمار براساس نظرات بيش از ۱۰ کارشناس و اقتصاددان در آمريکا به دست آمده است. انتظار مي‌رود اين آمار درست چند هفته مانده به شروع انتخابات رياست جمهوري آمريکا در ماه نوامبر منتشر شود.
 
براساس اطلاعات اوليه، نرخ رسمي فقر براي سال ۲۰۱۱ ميلادي، ۱۵.۷ درصد پيش بيني شده است که اين آمار از افزايش شش درصدي نرخ فقر در مقايسه با سال گذشته ميلادي حکايت دارد. بر اساس نتايج اين تحقيقات، شمار امريکايي‌هايي که نياز به کوپن غذايي دارند، به طور قابل توجهي افزايش يافته است.
 
پيتر ادلمان، مدير مرکز بررسي فقر و نابرابري و سياست عمومي جرج تاون گفت :"خيلي سخت است که بگويم که ما به همان نقطه‌اي که در دهه ۱۹۶۰ بوديم، بازگشته‌ايم."
 
وي افزود:"برنامه‌هايي که ما تصويب کرديم، تفاوتي فاحش را موجب شده است. مشکل اين است که موج بي‌کاري ما را غرق کرده است و مشکل دست‌مزدها نيز به اين زودي‌ها حل و فصل نخواهد شد."
 
بر اساس آمارهاي ارائه شده از سوي کارشناسان، حدود ۴۷ ميليون نفر از مردم در آمريکا يعني يک نفر از هر شش نفر، در سال گذشته ميلادي در فقر به سر برده است. بالاترين نرخ فقر در آمريکا در سال ۱۹۵۹ ميلادي، زماني که دولت بررسي آمار فقر در اين کشور را آغاز کرد، ۲۲.۴ درصد گزارش شده بود.
 
برچسب ها: usa ، poor ، امریکا ، فقر ، رکورد ، قرن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار