معاون مدیر صنایع تبدیلی جهاد كشاورزی استان مركزی گفت: 15میلیارد ریال برای توسعه صنایع تبدیلی این استان از ابتدای سال جاری تاكنون هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک باجلانی افزود: این میزان سرمایه گذاری برای راه اندازی سه واحد صنایع تبدیلی بخش كشاورزی در سطح استان انجام شده است.

وی گفت :10 میلیارد ریال از این سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی و پنج میلیارد ریال در قالب تسهیلات بخش دولتی بوده است.

باجلانی افزود : این واحد ها شامل مراكز بسته بندی و فرآوری عسل و بسته بندی و پاك كردن پسته است كه در شهرستان های خمین و زرندیه به بهره برداری رسیده است.

معاون مدیر صنایع تبدیلی جهاد كشاورزی استان مركزی گفت : واحدهای مذكور توانایی جذب چهار هزار تن محصولات خام و تولید بیش از سه هزار و 500 تن محصولات فراوری شده را دارند.

وی افزود : 31 اشتغال مستقیم با راه اندازی این واحدها در استان مركزی ایجاد شده كه تاثیر به سزایی در توسعه حوزه كشاورزی دارد.

وی گفت : استان مركزی دارای 78 واحد صنایع تبدیلی با بیش از یك هزار نیروی شاغل است كه سالانه 675 هزار تن محصولات خام كشاورزی را در بخش های باغی، زراعی، دامی و شیلات فرآوری می كنند.

معاون مدیر صنایع تبدیلی جهاد كشاورزی استان مركزی افزود : شهرستان های ساوه، زرندیه، خمین و شازند از مراكز عمده حوزه صنایع تبدیلی و تكمیلی كشاورزی در این استان هستند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.