رییس دفتر بنیاد نخبگان در استان کرمانشاه:طرح استعدادیابی ریاضی دانش آموزان نخبه کرمانشاهی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

در این مراسم که با حضور دانش آموزان نخبه ریاضی استان برگزار شد، دکتر مریم اسلام پناه، رییس دفتر بنیاد ملی نخبگان کرمانشاه، ابراز داشت: هدف اصلی اجرای طرح دوست علمی، استعداد یابی درس ریاضی در راستای شناسایی استعدادهاست.

اسلام پناه ابراز امیدواری کرد با توجه به اینکه استعدادها و خصوصا استعداد دانش آموزان ایرانی زبانزد همگان است، اجرای چنین طرح هایی بتواند در راستای شناخت هرچه بهتر استعدادهای دانش آموزان اثرگذار باشد.

وی در خصوص جزئیات این طرح گفت: در راستای اجرای طرح ملی دوست علمی( استعدادیابی ریاضی) پس از انجام مراحل طرح از بین 86 هزار نفر دانش آموز استان 10 نفر انتخاب شده اند که این افراد به مدت یک سال مورد حمایت و راهنمایی 10 نفر از افراد شاخص و برجسته کشور در عرصه ریاضیات قرار خواهند گرفت.

اسلام پناه معدل، نمره دروس ریاضی و فیزیک، نتایج المپیاد ها و آزمون های گروه ریاضی استان ... را ملاک های انتخاب این 10نفر عنوان کرد.

در ادامه این مراسم بهرامی مدیر کل سیاسی استانداری از نخبگان به عنوان افراد با بهره هوشی بالا یاد کرد و ابراز داشت: انسان هایی که از بار علمی و دانش بیشتری برخوردارند وظایف خطیری را به عهده خواهند داشت.

وی زکات علم و دانش را نشر و آموزش آن عنوان کرد و گفت: امیدوارم دانش آموزان کرمانشاهی به این نکته دقت داشته باشند و در راستای آن بکوشند.

در ادامه علی خزایی دانشجوی دکترای ریاضی و دارنده مدال طلای المپیاد ریاضی تلاش را اصلی ترین عامل کسب موفقیت دانش آموزان دانست و گفت: پشتکار می تواند نقش موثری در دستیابی به موفقیت داشته باشد.

وی اجرای چنین طرح هایی ار در ایجاد انگیزه به دانش آموزان مثبت عنوان کرد./س
برچسب ها: استعداد ، نخبه ، ریاضی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.