استاندار استان مركزی گفت: عدالت و امنیت از مولفه های اصلی سلامت اجتماعی است كه با دستگاه قضایی مقتدر میسر می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک  شعبانی فرد در مراسم آغازعملیات اجرایی دو طرح عمرانی حوزه قضایی استان مركزی در اراك ، افزود: دستگاه های اجرایی و قضایی استان در سایه همدلی و وفاق، فضای صمیمی و امنی را در استان ایجاد كرده اند.

وی افزود : استان مركزی از عقب افتادگی فیزیكی فضاهای اداری و قضایی رنج می برد كه در سایه برنامه ریزی صورت گرفته نهضت جبران آن آغاز شده است.

رییس كل دادگستری استان مركزی نیز گفت: این دو طرح عمرانی شامل ساخت مجتمع قضایی خانواده استان مركزی و ساختمان اداری ثبت اسناد و املاك شهرستان اراك است.

حجت الاسلام مظفری افزود: مجتمع قضایی خانواده استان مركزی در زمینی به وسعت سه هزار و 500متر مربع در سه طبقه با زیربنای یكهزار و 550 متر مربع ساخته می شود.

وی گفت : برای ساخت و تجهیز مجتمع قضایی خانواده 150 میلیارد ریال نیاز است كه از محل اعتبارات قوه قضاییه و حوزه استانی پیش بینی شده است.

حجت الاسلام مظفری مدت اجرای عملیات مجتمع قضایی خانواده استان مركزی را یك و نیم سال عنوان كرد و افزود : كمبود فضاهای فیزیكی مناسب یكی از دغدغه های مجموعه قضایی استان مركزی است و با توجه به اینكه دعاوی دادگاه های خانواده در سالهای اخیر رشد چشمگیری داشته، ساخت فضای مناسب قضایی برای این مهم یكی از اولویت ها بوده است.

وی گفت : عملیات اجرایی مجتمع اداری ثبت اسناد و املاك اراك نیز در زمینی به وسعت چهار هزار متر مربع در پنج طبقه با زیربنای چهار هزار و 136متر مربع در جوار مجتمع قضایی خانواده استان انجام می شود. /س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.