دانشجوی نخبه کارشناسی ارشد دانشگاه کاشان در سال "تولید ملی حمایت از کار و سرمایه ایرانی" موفق به طراحی و ساخت سامانه پیشرفته کنترل هوشمند موتورخانه شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان  "احسان بلور کاشانی" سازنده این سامانه گفت: ایجاد دمای مطلوب در ساختمان، استفاده بهینه از تجهیزات و افزایش عمر مفید آنها، قابلیت عملکرد برنامه ریزی زمانی، کاهش چشمگیر هزینه هاي مربوط به نگهداری ، بهینه سازی و صرفه جویی در مصرف انرژی، امکان مانیتورینگ (نمایش) و کنترل تمامی نقاط تحت کنترل سامانه و امکان مشاهده مشکلات اساسی موجود در موتورخانه بر روی نمایشگر دستگاه به دلیل وجود سامانه عیب یاب از ویژگی های این سامانه است.

وی با اشاره به کاهش انرژی های تجدید ناپذیر در جهان و افزایش قیمت حامل های انرژی گفت: این سامانه میزان مصرف انرژی گاز را 30 تا 45 و برق را 10 تا 15 درصد کاهش می دهد.

به گفته وی، دستگاه کنترل هوشمند موتورخانه، سامانه ای است که از طریق آن تجهیزات داخل موتورخانه متناسب با نیاز حرارتی داخل ساختمان به کارگرفته می شوند.

این دانشجوی نخبه و برگزیده جشنواره خوارزمی، کاهش مصرف گاز و برق و آب (به خصوص در اماکن اداری)، کاهش مصرف انرژی در زمان پیک بار (پیک زدایی) و کاهش بار تحمیلی به نیروگاهها و پالایشگاهها، کاهش آلاینده های زیست محیطی و در نتیجه کاهش هزینه های درمانی،کاهش صدمات وارده به لایه ازن به دلیل کنترل سامانه های حرارتی و کاهش آلاینده های مربوط به سوخت مشعل ها وکاهش میزان واردات سوخت و کاهش خروج ارز از کشور را از جمله فواید استفاده از سامانه های کنترل هوشمند برشمردو افزود: این سامانه همچنین در مرغداریها و گلخانه ها نیز قابل نصب و از طریق تلفن همراه و اینترنت قابل کنترل است.

بلورکاشانی، با اشاره به اینکه قیمت مشابه خارجی این دستگاه چهار برابر قیمت داخلی گفت: قصد دارد تا این سامانه پیشرفته را به صورت انبوه وارد بازار کند تا گامی در راستای تحقق شعار تولید ملی و حمایت از کار وسرمایه ایرانی بردارد.

احسان بلور کاشانی دانشجوی نخبه، در دوره کارشناسی ارشد رشته برق قدرت در دانشگاه کاشان مشغول به تحصیل است و تا کنون موفق به کسب مقام اول در مسابقات بین المللی امیرکبیر در لیگ ربات های کاوشگر پیشرفته ( مریخ نورد)،مقام اول جشنواره جوان خوارزمی سال 89، مقام اول مسابقات رباتیک خوارزمی سال 1389 وقرار گرفتن در لیست سازمان نخبگان کشور شده است.

شرکت در مسابقات فنی و حرفه ای کشوری و ساخت خودرو هیبرید تک نفره قابل شارژ و قابل حمل کسب مقام اولی شهرستان کاشان و اولی استان اصفهان و دومی مسابقات ملی، شرکت در مسابقات زیردریایی دانشگاه مالک اشتر وبرگزیده شدن دربین تیمهای برترکشوری درسال 1389، شرکت در مسابقات کشوری زنجان وکسب مقام دوم در لیگ رباتهای نمایشی 1390 از دیگر افتخارات این دانشجوی نخبه دانشگاه کاشان است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.