با توجه به آثار سوء خشک شدن رودخانه زاینده رود و حفظ محیط زیست منطقه، برگزاری همایش ها و نشست های تخصصی با پشتوانه مطالعاتی و علمی برای جاری شدن آب در زاینده رود ضروری است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان شهردار اصفهان با بیان اهمیت و نقش رودخانه زاینده رود در تنظیم محیط زیست منطقه و حساسیت مدیریت شهر و استان به این مسئله گفت: با توجه به آثار سوء خشک شدن رودخانه زاینده رود و حفظ محیط زیست منطقه برای جاری شدن آب در این رودخانه و پایداری آن، باید براي برگزاری همایش ها و نشست های تخصصی در فواصل کوتاه با پشتوانه مطالعاتی و علمی در این خصوص اقدامات لازم انجام شود.

سید مرتضی سقاییان نژاد اظهار داشت: باید اهمیت این موضوع و اثرات خشکی رودخانه برای برخی مسوولان شهر و استان در ابعاد مختلف تبیین شود.

در همین رابطه رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به مشکلات خشکسالی برای شهروندان گفت: اصلاح قوانین و خط مرزی استان های اصفهان و چهارمحال و بختیاری و جلوگیری از برداشت های بی رویه از این رودخانه ضروری است.

عباس حاج رسولیها خاطر نشان ساخت: در سال گذشته ثابت شد که مدیریت مجزا برای حوضه آبی زاینده رود مناسب نیست و باید مدیریت این حوضه آبخیز به صورت واحد انجام شود.

وی افزود: بررسی و شناخت کمبودها، نارسایی ها و نیازها و برنامه ریزی برای حل مسایل، مشکلات و معضلات شهر اصفهان یکی از وظایف شورای اسلامی این کلان شهر است و احیای حق آبه این کلانشهر، شرق اصفهان و تالاب گاو خونی یکی از ضروریات است.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان یادآور شد: با بهره برداری از طرح بهشت آباد سالانه یک میلیارد متر مکعب به ظرفیت آب اصفهان اضافه خواهد شد./س

برچسب ها: اصفهان ، همایش ، زاینده ، رود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.