يكي از منابع تامين آب درياچه اروميه كه از اولويت‌هاي كشور است، استفاده بيشتر از آب ارس و ديگر منابع آبي ارمنستان است.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، محمدي‌زاده رئيس سازمان حفاظت محيط زيست يكي از دستاوردهاي سفر به كشور ارمنستان را بهره برداري از منابع آبي اين كشور و ظرفيت‌هاي آبي موجود در ارمنستان عنوان كرده و گفت: براساس توافقنامه مقرر شد ايران بعد از اين از حداكثر حقابه ارس استفاده كند.
وي افزود: يكي از منابع تامين آب درياچه اروميه كه از اولويت‌هاي كشور است، استفاده بيشتر از آب ارس و ديگر منابع آبي ارمنستان است.
به گفته محمدي‌زاده بهبود كيفيت آب‌هاي مرزي بين ايران و ارمنستان از جمله رودخانه ارس از ديگر مواردي است كه دو كشور بر سر آن توافق كردند و قرار شد با راه اندازي ايستگاه‌هاي پايش و سنجش در تمام طول مسير رودخانه ارس چه در ايران و چه در ارمنستان توسط محيط زيست ايران آلودگي‌هايي مانند جيوه، منگنز، كادميوم، مولييدن و ديگر فلزات سنگيني كه در حال حاضر ميزانشان در رودخانه ارس بالاتر از حد مجاز است پايش و اصلاح شود.
وي با اشاره به نگراني كه در خصوص ورود فاضلاب‌هاي خانگي از نخجوان در كشور جمهوري آذربايجان به رودخانه ارس وجود دارد، تصريح كرد: قرار است توافق نامه‌هايي با اين كشور در راستاي كنترل ورود پساب‌هاي خانگي و همچنين با كشور تركيه در راستاي جلوگيري از ورود پساب هاي صنعتي به رودخانه ارس انجام شود./ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار