مدير اداره فرهنگي منطقه 21 گفت: در مساجد سطح منطقه 17 محفل انس با قرآن کريم برگزار مي شود.

مقدم در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران افزود: محافل انس با قرآن هر شب قبل و بعد از اذان مغرب در 17 مسجد از 27 مسجد سطح منطقه برگزار مي شود که به دليل بهتر برگزار شدن اين محافل در هر محله فقط يک مسجد ميزبان قرآن دوستان خواهد بود.
* راه اندازي خانه هاي پژوهش محله
يکي از راهکارهاي مهم شناسايي مسائل و مشکلات محله استفاده از پتانسيل ها و ظرفيت هاي موجود در محلات است طرح پژوهشگر محله از جمله طرح هايي است که در اداره کل مطالعات و برنامه ريزي معاونت اجتماعي و فرهنگي در شهرداري تهران از دو سال قبل به اجرا گذاشته است با اجراي اين طرح بسياري از مسائل و مشکلات شهر تهران با کمک معتمدان محله، مردم و مسئولان شناسايي شده و براي حل آن راهکاري ارائه شده است؛ موفقيت اين طرح باعث شد طرحي به نام خانه هاي پژوهش محله در سراي محله راه اندازي شود که هدف از اجراي اين طرح استفاده از ظرفيت هاي محلي براي حل مشکلات شهروندان است.
* افتتاح آکادمي فوتبال در غرب پايتخت
آکادمي فوتبال منطقه به مديريت حميد استيلي و با حضور شهردار منطقه به صورت رسمي افتتاح شد اين آکادمي فوتبال براي گروه سني 7 تا 14 سال از 17 تير ماه تا 17 شهريورماه در روزهاي زوج از ساعت 8 تا 12 ظهر پذيراي کودکان و نوجوانان فوتبال دوست اين منطقه است.
شهردار منطقه در خصوص راه اندازي اين مجموعه ورزشي در حضور بازيکنان شاخص گفت: در زمان هاي گذشته کارها و اقداماتي که براي ورزش خصوصا ورزش پرطرفدار فوتبال از سوي افراد علاقه مند به اين ورزش در محلات و مناطق صورت مي گرفت در زمين هاي خاکي و حتي آسفالت و در کوچه پس از کوچه هاي محلات به صورت گل کوچک صورت مي گرفت و از لحاظ برخورداري از استانداردهاي کمي و کيفي در پايين ترين سطح قرار داشتند ولي از همين زمين هاي خاکي و حتي مناطق نسبتا محروم قهرمانان در سطوح مختلف ملي رشد و پرورش پيدا کردند که مي توان به علي کريمي جواد نکونام اشاره کرد.
اين منطقه با بهره گيري از امکانات خوب و استفاده از پتانسيل مربيان با تجربه و در سطح ملي و آموزش ديده شرايطي را فراهم کرده تا کساني که پا به اين مکان ورزشي مي گذارند با آرامش خاطر و اطمينان قلبي وارد عرصه ورزشي مخصوصا فوتبال شوند و با داشتن فضاي سالم و استاندارد با سطوح ملي و قهرماني کشور پيش بروند.
سليمي در ادامه در خصوص طرح ها و مکان هاي ديگر ورزشي در دست احداث افزود: ما توسعه فضاها و اماکن ورزشي را در دستور کار داريم و از امکانات ورزشي موجود حداکثر حمايت و پشتيباني خود را در بحث و توسعه نگهداري و  استفاده از افراد واجد شرايط و  کارآمد در اين اماکن را با قوت دنبال مي کنيم.
در راستاي توسعه ورزش و بالا بردن روحيه ورزشکاري زمين هايي در محله هاي مختلف شناسايي شده تا با احداث مکان هاي جديد در هر 17 محله از منطقه امکانات ورزشي مناسب و در خور شان شهروندان احداث مي شود.
* برگزاري جشن اکرام ايتام در غرب تهران
اداره فرهنگي و اجتماعي به منظور هرچه پربارتر شدن برنامه هاي ماه مبارک رمضان ويژه برنامه هايي را براي اين ايام تدارک ديده است اين برنامه ها با برگزاري محافل انس با قرآن در مساجد، حسينيه ها و محلات با مشارکت و همکاري مديران محله و شهروندان آغاز خواهد شد در جشن اکرام ايتام، ايتام ساکن در محلات ناحيه 3 با همکاري مديران و خيران شناسايي و در جشني که به مناسبت ميلاد با سعادت امام حسن مجتبي (ع) خواهد بود  افراد شناسايي شده و در آن حضور مي يابند.
* برگزاري جشنواره آب در منطقه
جشنواره آب ويژه کودکان در زمين چمن مصنوعي بوستان نرگس برگزار و کودکان با استفاده از آب پاشهاي پلاستيکي، ساعتي به بازي مشغول بودند که هدف از برگزاري اين جشنواره پرکردن اوقات فراغت کودکان و ايجاد روحيه نشاط و شادابي در آنان بود./ل

برچسب ها: قرآن ، غرب ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار