امام جمعه قم گفت: متصدیان فرهنگی و مسئولان مالیاتی باید اهتمام ویژه‌ای نسبت به فرهنگ سازی پرداخت مالیات داشته باشند.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،  حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی در دیدار با مسئولان اداره کل مالیات استان قم با اشاره به اینکه اداره مالیات یکی از مهم‌ترین نهادهای کشور است اظهار کرد: در بخش اخذ مالیات و تفهیم این معنا به آحاد مردم دچار ضعف فرهنگی و اجرایی هستیم.

وی بیان داشت: هنوز در باور مردم این حقیقت به‌وجود نیامده که پرداخت مالیات علاوه بر وظیفه شرعی و قانونی، یک وظیفه انسانی است.

سعیدی تاکید کرد: متصدیان فرهنگی و مسئولان مالیاتی باید اهتمام ویژه‌ای نسبت به فرهنگ سازی پرداخت مالیات داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: اگر مطالبه مال از اشخاص با توجیه و تبیین هدف آن همراه باشد تاثیر بسزایی در تحقق پرداخت صحیح، به موقع و کامل مالیات خواهد داشت.

تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) با بیان اینکه کشور یک خانه بزرگ است افزود: مردم باید توجه داشته باشند همانطور که خانه شخصی‌ آنان هزینه‌هایی دارد، ایجاد امنیت و رفاه در خانه بزرگ آنها یعنی کشور نیز هزینه‌هایی در پی دارد.  

سعیدی ابراز داشت: باید برای مردم تبیین شود که نهادهای مختلف کشور برای تامین نیاز آنها و ارائه خدمات، هزینه‌هایی را متحمل می‌شوند که تامین بخشی از آن به عهده افرادی است که از خدمات ارائه شده بهره می‌برند.

وی تصریح کرد: به عنوان مثال آسفالت کاری خیابان‌ها توسط شهرداری، ارائه خدمات درمانی توسط ارژانس، برقراری نظم و امنیت توسط نیروی انتظامی هزینه‌های زیادی دارد که قسمتی از آن باید توسط مردم تامین شود.

امام جمعه قم با بیان اینکه پرداخت مالیات ادای دِین است یادآور شد: باید مردم به این باور برسند که اداره مالیات نهادی خدمتگزار است و باری از دوش مردم بر می‌دارد./ج1

برچسب ها: قم ، مالیات ، مسئول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.