در آستانه فرا رسيدن ماه مبارك رمضان گردهمايي روساي هيئت امناي مساجد و هيئت مذهبي منطقه 10 با حضور رضا عباسي قائم مقام شهردار ،‌مهرداد زنگنه فر معاون امور شهري و فضاي سبز ، روحانيون و جمعي از شوراياران برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران :
در اين مراسم كه با تلاش اداره بازيافت و در راستاي فرهنگ سازي به منظور عدم استفاده از نايلكس و ظروف يكبار مصرف و اطلاع رساني از مضرات آن برگزار شد به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران عباسي قائم مقام شهردار در خصوص مضرات استفاده از مواد بازيافتي افزود: رشد فزاينده جمعيت، توسعه شهرها و پيشرفت علم و تكنولوژي موجب رواج مصرف گرايي و تهديد محيط زيست شده است.
وي با اشاره به نقش و جايگاه مساجد تصريح كرد: مساجد به عنوان مامن و كانون انسان سازي نقش موثري را در آگاه سازي شهروندان در خصوص ضرورت بهداشت و حفظ سلامت ايفا مي‌كنند و طرح موضوعات خصوصاً اجتماعي در مساجد و اماكن مذهبي تاثيرگذار است.
عباسي با اشاره به مضرات استفاده از ظروف يكبار مصرف اظهار داشت: استفاده از ظروف يكبار مصرف موجب بروز بيماري ها و تخريب محيط زيست خواهد شد و اطلاع رساني درست به شهروندان در اماكن مذهبي و مساجد تاثير بسيار زيادي را در كاهش مصرف ظروف يكبار مصرف و حفظ محيط زيست خواهد داشت.
قائم مقام منطقه گفت: جلب رضايت شهروندان از اهداف مهم شهرداري تهران است و ارزيابي كننده اصلي ما بعد از خداوند شهروندان هستند و در همين راستا، ارائه خدمات بهينه نيازمند مشاركت مردم و خصوصاً مساجد است.
در ادامه مهرداد زنگنه فر معاون اداره امور شهري و فضاي سبز انجام اقدامات پيشگيرانه در خصوص موضوعاتي كه سلام شهروندان را تهديد مي‌كند يك اصل مهم و اساسي دانست و افزود: همزمان با فرا رسيدن ماه مبارك رمضان و پخش نذورات در مساجد و اماكن مذهبي براي اطعام روزه داران لزوم اطلاع رساني مناسب در خصوص عدم استفاده از ظروف يكبار مصرف و مضرات آن از اهميت بسزايي برخوردار و بايد از تمامي ظرفيت هاي موجود در جهت تحقق اين امر استفاده كرد.
وي ادامه داد: فرهنگ سازي و هشدار نسبت به مضرات ظروف پلاستيكي يك بار مصرف موجب ترغيب شهروندان به استفاده از روش هاي جايگزين نظير استفاده از سبد خريد كالا كيسه هاي پارچه اي و پاكتي مي شود.
زنگنه فر با اشاره به اقدامات منطقه براي آگاه سازي شهروندان اذعان داشت: در ماه مبارك رمضان كارشناسان اداره بازيافت، با حضور در مساجد و هيئت مذهبي با همكاري روحانيون و هيئت امناي مساجد آموزش هاي لازم را به شهروندان ارائه ميدهند.
در ادامه اين گزارش شاه علي مسئول آموزش سازمان مديريت پسماند ضمن ارائه گزارشي از فعاليت هاي شهرداري در زمينه عدم استفاده از ظروف پلاستيكي و پليمري خاطرنشان كرد: تاكنون اقدامات خوبي در اين زمينه انجام شده كه از آ‌ن جمله مي‌توان به استفاده از كيسه هاي جديد قابل بازيافت در فروشگاههاي شهروند و ميادين ميوه و تره بار اشاره كرد./ف
برچسب ها: ماه رمضان ، عباسی ، مساجد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار