هزاران تظاهر کننده در اعتراض به نتايج انتخابات رياست جمهوري در خيابان هاي مکزيکو سيتي پايتخت مکزيک تظاهرات کردند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رويترز، اين تظاهرات را جنبش دانشجويي موسوم به يوسوي  132سازمان دهي کرده بودند.
برخي از تظاهرکنندگان معتقدند با توجه به ضعف رسانه ها در مکزيک، به نظر مي رسد که اين راه ، تنها راه ابراز عقيده مردم در مکزيک باشد.
جيمي سانچز گفت اين تنها راه در دسترس ما براي مقابله با تحريف هايي که رسانه هاي عمده صورت مي دهند به شمار مي آيد.  
تنها راهي که بتوانيم با آنان مقابله کنيم. به همين علت است که مردم آمده اند. اين تنها راهي است که مي توانيم نارضايتي خود را بيان و اعلام کنيم که با آنچه که روي مي دهد يعني تحميل رئيس جمهور بعدي بر ما موافق نيستيم.
جنبش يو سوي همچنان بر اين باور است که انتخابات رياست جمهوري اخير در مکزيک، انتخاباتي همراه با تقلب بود و بيشتر رسانه ها با توجه به سرمايه هايي که پنا نيه تو در اختيار داشت، خبرهاي مربوط به ديگر احزاب را پوشش نمي داد.
جاناتان مينيلا از ديگر شرکت کنندگان در اين تظاهرات معتقد است خانواده ها بايد بدانند که حق مردم است که صدايشان شنيده شود. مردم حق دارند که سياستمداران خود را برگزينند نه اينکه اين سياستمداران بر آنان تحميل شود. حاکميت از آن مردم و نه از آن سياستمداران است.
وي تصريح کرد اين سياستمداران هستند که بايد از ما پيروي کنند نه اينکه ما از آنان پيروي کنيم و علت پيوستن من به اين جنبش نيز همين است. مهم است که مردم وارد اين جنبش شوند و اين امر در حال حاضر روي مي دهد.
نام يو سوي از تصاوير ويدئويي يو تيوب برگرفته شده است که در آن دانشجويان صد و سي و يک دانشگاه در مکزيک نامزد حزب انقلاب قانون اساسي، پي آر آي  را به سخره گرفته اند. به گفته آنان، حدود 7.6 ميليون دلار براي خريد آراي انتخاباتي از سوي اين حزب هزينه شده است تا پنا نيه تو روي کار بيايد.
مقامات مسئول نظارت بر انتخابات در مکزيک تا ماه سپتامبر فرصت دارند تا تصميم نهايي را درباره پيروز انتخابات و اعلان رسمي آن بگيرند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار