سخنگوي کمسيون آموزش و تحقيقات گفت: ناظران و نمايندگان اين کمسيون به شوراي عالي آمزش و پرورش كشوري معرفي شدند.

عباس مقتدايي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران در تشريح جلسه امروز يکشنيه (يکم مرداد ماه 91) اين کمسيون با اشاره به حضور معاون علمي و فناوري رئيس جمهور در اين جلسه گفت: نسرين سلطان‌خواه به دعوت كميسيون آموزش و تحقيقات  در جلسه امروز ضمن معارفه‌ کاري با اعضاي كميسيون آموزش و تحقيقات به ارائه گزارشي از  معاونت متبوعش پرداخت.

وي افزود: معاون رئيس علمي و فناوري رئيس جمهور گزارشي از روند شكل‌گيري اين معاونت ارائه و با تاكيد بر اينكه ساختارهايي معاونت كارآمدي لازم را داشته است عنوان كرد جايگاه ايران در خصوص تكنولوژي و بيوتكنولوژي جايگاهي ممتازي بوده‌ و در بسياري از زمينه‌ها  رتبه‌هاي  اولي را كسب كرده است.

سخنگوي کمسيون اموزش و تحقيقات خاطرنشان كرد: مباحث متعددي در جلسه سلطان‌خواه ‌و اعضاي اين کمسيون رد و بدل شد که احياي ميراث‌ بزرگ طب سنتي گياهان دارويي و سلول‌هاي بنيادي ميكروالكترونيك و ...از جمله اين مباحث بودند.

وي گفت: معاون علمي و فناوري رئيس‌جمهور از اعضاي كميسيون خواست براي آشنايي بيشتر با توليدات و محصولات گياهان دارويي بخش ويژه‌اي را به اين معاونت اختصاص دهند.

مقتدايي تصريح كرد: همچنين با توجه به اينكه در اين جلسه فرصت نشد تا مباحث مربوط به نخيگان مطرح شود، ‌معاون علم و فناوري رئيس جمهور از كميسيون آموزش وقت ويژه‌اي جهت پرداختن به اين موضوع تقاضا کرد و مقرر شد تا با دست‌اندركاران بنياد نخبگان ملي ديدار شود تا گزارش خودشان را به كميسيون ارائه كند.

منتخب مردم اصفهان در خانه ملت متذكر شد: معاون علمي و فناوري رئيس جمهور تقاضاهايي از كميسيون مبني بر  ‌حضور اعضاي کمسيون  در شوراها‌، كميته‌ها و ستادهاي عالي معاونت علم و فناوري بود که در اين زمينه  مقرر شد به صورت مكتوب با كميسيون مكاتبه شود تا كميسيون هم نمايندگان خودش را به معاونت علمي فناوري رئيس جمهور اعلام كند.

وي افزود: سلطان‌خواه خواستار تعامل هر چه بيشتر دستگاه‌هاي اجرايي و قانونگذاري شد که اعضاي كميسيون هم در اين زمينه قول همكاري دادند.

مقتدايي اظهار داشت: معاون علمي و فناوري رئيس جمهور از تشكيل صندوق نوآوري زير نظر رئيس جمهور خبر داد که بر اين اساس ‌قرار است فردا اين صندوق شكل گرفته و اعضاي آن معرفي شوند.

سخنگوي کمسيون اموزش و تحقيقات به سخنان سلطانخواه مبني بر ارتباط دانشگاه با صنعت اشاره كرد همچنين از معرفي ناظرين و نمايندگان کمسيون آموزش و تحقيقات به شوراي عالي آموزش و پرورش كشوري خبر داد.

وي گفت‌: بر اين اساس محمد باقر عبادي به عنوان ناظر در شوراي عالي گزينش آموزش و پرورش‌، ميرقسمت موسوي اصل به عنوان عضو شوراي توسعه فرهنگي قرآني به وزارت فرهنگ و ارشاد و عليرضا منظري توكلي به عنوان عضو شوراي آموزش و پرورش ابتدايي معرفي شدند.

سخنگوي کمسيون آموزش و تحقيقات خاطرنشان کرد‌: از آنجايي که قرار است دو نفر به عنوان ناظر شوراي عالي آموزش و پرورش از سوي مجلس معرفي شود و مجلس نيز از كميسيون درخواست كرده كه حداقل 4 نفر  به مجلس معرفي شودند لذا ‌آقايان جبار كوچكي‌نژاد، فرهاد بشيري‌، وحيد فياضي، عطالله سلطاني صبور و ابوالقاسم خسروي سهل‌آبادي به مجلس معرفي شدند.

انتهاي پيام/

برچسب ها: مقتدایی ، اموزش ، ناظر ، شورا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار