يك عضو هيات علمي موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني (ره) گفت: اگر نگاهمان خدامحور باشد نيازي به زد و بند و بداخلاقي‌هاي سياسي و كسب قدرت و جايگاه وجود ندارد.

حجت الاسلام قاسم روانبخش عضو هيات علمي موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني (ره) در گفتگو با خبرنگار  دانشگاه باشگاه خبرنگاران با اشاره به فرارسيدن ماه مبارك رمضان و ماه تزكيه نفس، راهكارهاي برون رفت از فضاي بداخلاقي‌هاي سياسي را به مسئولان سفارش كرد و اظهار داشت:‌ تفكر و هدف ما براي رسيدن به قدرت و پست مقام آنقدر اهميت دارد كه اگر موانع و آفات فكري افراد حاصل نشود تاثير سوء آن در مسائل مختلف هم سياسي و هم غيرسياسي ديده مي شود.

اين استاد حوزه و دانشگاه تصريح كرد: بايد به اين مسئله توجه داشته باشيم كه خالق و تدبير كننده امور هستي خداوند است و ما اگر تدبيري مي‌كنيم بايد در راستاي هدف خالق‌مان باشد و تفكر و نگاه‌مان را در همه كارها در عرصه سياسي و غيرسياسي اصلاح كنيم.

وي در ادامه اظهار داشت: اين سوال مهمي است كه ما براي چه مي‌خواهيم به پست و مقام برسيم؟ هدف ما از نماينده مجلس يا رئيس جمهور شدن چيست؟ آيا به دنبال پست و موقعيت خود هستيم يا تلاش كردن در راستاي اهداف الهي؟همه مسئولان بايد براي تحقق ارزش‌هاي الهي در جامعه تلاش كنند.

سردبير هفته نامه پرتو سخن گفت:‌ اگر نگاهمان خدامحور باشد نيازي به تخريب رقبا، سوءاستفاده از جايگاه قدرت،  تهمت، دروغ و خرج كردن بي رويه از بيت‌المال نيست.

حجت الاسلام روانبخش تصريح كرد: خداوند نمي‌پسندد كه از راه حرام وارد انجام كار واجب الهي شويم؛ متاسفانه نگاه به مقوله قدرت، صرف رسيدن به قدرت و شهرت است، كرسي رياست جمهوري و مجلس براي بعضي افراد شيريني خاص خود را دارد و براي رسيدن به اين هدف غيرخدايي دست به هر كار مي‌زنند.

وي تصريح كرد: كساني كه مي‌خواهند وارد انتخابات 92 شوند، از هم‌اكنون و با آغاز ماه مبارك رمضان تمرين عبوديت و بندگي در عمل را آغاز كنند و نگاهشان را به مقولات سمت، جايگاه، شهرت و قدرت اصلاح كنند.

اين استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان كرد: هر انسان مي‌داند هدفش از رسيدن به مقام چيست و چه مي‌خواهد، پس نبايد خود را بازي دهيم؛ مي‌بايست هدف را براي احياء ارزش‌هاي برزمين مانده  الهي قرار دهيم كه در غير اين صورت،‌ بدفرجامي و دوزخ در انتظار ماخواهد بود.

انتهاي پيام/پ3

برچسب ها: روانبخش ، موسسه ، آموزشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار