مدیر عامل شرکت متروی تهران گفت:‌ امروز 5/4 کیلومتر از انتهایی ترین خطوط در خط متروی تهران با 2 ایستگاه ارم سبز و شهرک اکباتان به بهره برداری رسمی رسید.

 

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران هابیل درویش در مراسم افتتاح از ایستگاه ارم سبز و اکباتان افزود: خط 4 مترو یکی از مهمترین خطوط متروی تهران است که قابلیت حمل 45 هزار نفر در هر ساعت را دارد.

وی تصریح کرد: این خط به صورت غربی، شرقی از ایستگاه تبادلی با ایستگاه ارم سبز در خط 5 در غرب تهران آغاز و در طول مسیر خود بخشهای مهمی چون اکباتان، فرودگاه مهرآباد ترمینال اتوبوسرانی غرب میدان آزادی، دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه تهران، دانشگاه صنعتی امیرکبیر و مراکز مهم نظامی شرقی تهران را بهم مرتبط می سازد و تا میدان شهیدکلاهدوز در شرق تهران امتداد می یابد.

وی با اشاره به اینکه ایستگاه شهرک اکباتان در منطقه مسکونی و پرجمعیتی وجود دارد و مجتمع بزرگ نگین که در مجاورت ایستگاه مذکور در حال ساخت است گفت: پیش بینی می گردد که حجم بالایی از سفرهای درون شهری از طریق ایستگاه فوق در خط 4 متروی تهران صورت می پذیرد.

درویش در ادامه در خصوص ایستگاه ارم سبز نیز افزود: ایستگاه فوق پس از ایستگاه شهید کلاهدوز دومین ایستگاهی است که به صورت جزیره ای احداث شده است، به طوری که در وسط و تردد قطارهای مترو از طرفین انجام می گیرد.

وی خاطر نشان کرد: مسافران می توانند قبل از ورود به ایستگاه صادقیه در ایستگاه ارم سبز تغییر مسیر داده و از ایستگاه اکباتان، ارم سبز به مرکز شهر رفته و به سمت شرق تهران سفر کنند.

همچنین در طول خط با تغییر مسیر در ایستگاه های تقاطعی به سمت جنوب یا شمال سفر کنند.

درویش در خصوص فعالیت در خط 6 مترو که از دولت آباد به سمت میدان سپاه در حال ساخت است نیز گفت: این خط با 12 کیلومتر در ده ایستگاه طراحی شده که 5/3 کیلومتر تونل اش ساخته شده است.

همچنین در خط 7 نیز با دو دستگاه TBM از خ شهید نواب به سمت خیابان چمران به برج میلاد و در انتها به میدان صنعت می رسد.

درویش با بیان اینکه در این خط نیز 12 کیلومتر با ده ایستگاه پیش بینی شده که 5/8 کیلومتر آن تمام شده و قابل ریل گذاری است افزود: در صورت تأمین اعتبار تا پایان سال می توانیم این پروژه ها را به اتمام برسانیم.

مدیرعامل مترو گفت:‌ خط 3 مترو به طول 35 کیلومتر است که 19 کیلومتر از آن امسال به بهره برداری می رسد و جزء برنامه های اولویت دار مترو در سال 91 است.

وی همچنین در خصوص اعتبارات مسافت مترو گلایه کرد و گفت: تاکنون هنوز که 5 ماه از سال می گذرد ریالی پرداخت نکرده اند امیدواریم این مشکل هر چه زودتر حل شود تا شرمنده مردم تهران نشویم./ل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار