رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی در مجلس گفت: توجه به اجرا و نهادینه شدن مصوبات مختلف دولت برای استان با توجه به پتانسیل ها و محرومیت های این استان ضروری و حق مسلم اهالی این استان است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، عبدالرضا عزیزی در نطق میان دستور خود در نشست علنی امروز (یکشنبه ۱ مرداد) مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه استان خراسان شمالی در کنار تمامی استان های کشور استوار و متعهد به آرمان های انقلاب است افزود: دست روزگار و تقدیر علی رغم پتانسیل های استان خراسان شمالی مانع بالفعل شدن بسیاری از استعدادهای استان است و این استان در جمع استان های محروم و در زمره استان هایی با کمترین درآمد سرانه قرار داده است.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی در خصوص وضعیت استان خراسان شمالی در بخش های کشاورزی و زیرساخت ها و صنایع گفت: معطل ماندن استعدادها و نیروهای انسانی در بحث اشتغال هدر رفت منابع را به همراه دارد اما با این وجود مسئولان و استاندار تازه نفس و پرتلاش همواره در جهت رفع مشکلات زحمت می کشند.

عزیزی با اشاره به اینکه دشمن با بیش از دو هزار کانال تلویزیونی در حال حمله فرهنگی به کشور است، گفت: تقاضا دارم در خراسان شمالی به زبان کورمانجی و ترکی توجه بیشتر شود و رادیو و تلویزیون در استان خراسان رضوی روزانه یک ساعت برنامه به زبان کورمانجی را دارم.

وی در خصوص نیازهای راه حوزه انتخابیه خود تأکید کرد و افزود: در سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی تصمیمات خوبی در خصوص بهبود راه های حوزه انتخابیه اتخاذ شد.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی در مجلس ادامه داد: مشکلات منابع آب کشاورزی، مشکلات باغداری نظیر کود سوخت با کمک های بلاعوض و وام کم بهره قابل کاهش است.

نماینده مردم شیروان نیازهای استان همچنین خراسان شمالی در حوزه حمل و نقل را از دو مسیر شیروان، بجنورد و همچنین مسیر گرگان، بجنورد، مشهد و با اتصال شاخه فرعی به کشور ترکمنستان و آسیای میانه و فرودگاه اضطراری شیروان دانست که در سفر وزیر راه و شهرسازی به این استان در شورای اداری استان مورد موافقت نمایندگان و وزیر قرار گرفته است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.