يك وکيل پايه يک دادگستري گفت: اصل تساوي همه آحاد جامعه در برابر قانون، مهمترين ركن اعتمادسازي عمومي در جامعه است.

احمد رستمي در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضائي باشگاه خبرنگاران، با بيان اينکه حق مساوات و برابري، همه آحاد جامعه را از حقوق و تکاليفي يکسان برخوردار مي‌کند، اظهار داشت: برابري و مساوات از کهن ترين انديشه ها و خواسته‌هاي بشري است و مبناي منزلت اجتماعي در جوامع مختلف، بر اين اساس شكل گرفته است.

اين وکيل پايه يک دادگستري ادامه داد: حق برابري و مساوات به معناي تساوي در برابر قانون، حمايت از اجراي قانون و فرصت‌هي برابر است.

رستمي تصريح کرد: آحاد جامعه در برابر قانون مساوي و از حقوقي مساوي هم برخوردارند و نبايد ميان مسئولين و مردم عادي در احقاق حق، تفاوتي باشد.

وي در ادامه با بيان اينکه اصل مساوات و برابري در انديشه هاي اسلامي از جمله اصول زيربنايي و نخستين پايه نظام اجتماعي است، افزود: درنظام جمهوري اسلامي ايران يکي از سياست هاي اساسي دولت در زمينه برقراري اصل مساوات و برابري از طريق رفع تبعيضات ناروا و ايجاد امکانات عادلانه براي همه در تمامي زمينه‌هاي مادي و معنوي است.

رستمي تاكيد كرد: پيگيري پرونده‌هاي قضايي نشان مي‌دهد كه قوه قضاييه  در تلاش است تا برابري قانوني همه افراد جامعه را در فضاي حقوقي كشور نهادينه كند.

اين وكيل پايه يك دادگستري خاطرنشان كرد: اصل تساوي همه آحاد جامعه در برابر قانون، مهمترين ركن اعتمادسازي عمومي در جامعه است.

انتهاي پيام/پ3

برچسب ها: لحاظ ، حیثیت ، حقوق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار