استاندار سیستان و بلوچستان گفت: سهم استان در ابتدا 36 طرح بود که در سفر دستیار ویژه رئیس جمهور و بازدید از طرح ها و نیاز استان این تعداد به 49 طرح با اعتبار بیش از 55 هزار میلیارد ریال افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان مهندس علی محمد آزاد افزود: این طرح ها با تخصیص اعتبارات تحرک ویژه به خود گرفته است و امیدواریم مطابق زمان به سرانجام برسند.

آزاد تاکید کرد: تدابیر ویژه تر برای طرح های مهر ماندگار اندیشیده شده است و تحقق اهداف مهر ماندگار به همدلی و وفاق بیشتر و اراده مطلوب تر دستگاه های اجرایی نیاز دارد.

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان بیان کرد: هدف دولت این است که طرح هایی که دردولت نهم آغاز شده و شرایط برای اتمام آنها فراهم است ، تکمیل کند و به انجام رساند.

وی با اشاره به نقش سفرهای استانی در توسعه بزرگترین استان کشور اظهار داشت: دولت مهرورز با شتابی تحسین برانگیز و اختصاص هزاران میلیارد ریال اعتبار به استان زیر ساخت های لازم برای توسعه همه جانبه را فراهم کرد.نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان افزود: از 690 مصوبه سفرهای استانی دولت تاکنون 318 مصوبه اجرا و به بهره برداری رسیده ، 556 مورد نیز در حال اجرا و باقی آنها در حال اجرا است.وی توسعه بنادر چابهار ، کنارک و احداث اسکله های صید و صیادی ، خط آهن چابهار - زاهدان - سرخس، راه آهن زاهدان - بم، جاده های ترانزیتی چابهار - میلک زابل و میرجاوه - زاهدان - بم، جاده ترانزیتی ساحلی کنارک - جاسک - بندرعباس را از پروژه های بزرگ سفرهای استانی هیات دولت عنوان کرد.آزاد گفت: تاسیس و توسعه دانشگاهها ملی و بین المللی با 90 هزار دانشجو ، پروژه های عظیم آبیاری و آبرسانی به شهرها و نیز مزارع کشاورزی و نیروگاههای عظیم برق رسانی، حذف مدارس کپری و بازسازی مدارس خشتی و گلی از دیگر دستاوردهای سفرهای استانی هیات دولت به سیستان و بلوچستان است.

وی اظهار داشت: توسعه راههای ترانزیتی و تسهیل تردد از چابهار و بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان به دیگر نقاط استان و کشور، افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا در بندر چابهار از 5/2 به شش میلیون تن در سال از جمله بزرگترین پروژه های سفرهای استانی هیات دولت به سیستان و بلوچستان است.وی بیان کرد: احداث 30 سد و مخازن آبگیری به منظور استحصال سالانه سه میلیارد متر مکعب روان آب برای رونق کشاورزی و دامپروری منطقه از دیگر خدمات انجام شده دولت نهم و دهم در جنوب شرق کشور به شمار می رود.

استاندار گفت: برخلاف ذهنیت های منفی برخی افراد و محرومیت اسمی سیستان و بلوچستان، با سرمایه گذاری های انجام شده در بخش کشاورزی، دامپروری و شیلات اکنون این استان علاوه بر تامین نیازهای خود سالانه بخش عمده ای از نیازهای سایر استانهای کشور از جمله تهران را تامین می کند.

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: سالانه یک میلیون تن صیفی جات از جمله 600 هزار تن هندوانه خارج از فصل، 200 هزار تن موز و انبه، 170 هزار تن خرما ، 200 هزار تن انواع ماهی و میگو ، 60 هزار تن گوشت قرمز از این استان به سایر مناطق کشور و برخی کشورهای همسایه صادر می شود.

استاندار سیستان و بلوچستان همچنین در مورد پروژه های این استان در طرح ملی مهر ماندگار گفت : از جمله این طرح های بزرگ راه آهن چابهار - زاهدان ، بزرگراه زاهدان - زابل در محوریت جاده ترانزیتی چابهار - میلک و نیز تکمیل بزرگراه ترانزیتی میرجاوه - زاهدان - بم است.

وی اجرای خط انتقال و شبکه آبرسانی و زهکشی سدهای زیردان و کهیر در جنوب سیستان و بلوچستان ، اجرای خط دوم آبرسانی زابل - زاهدان به طول 220 کیلومتر ، طرح آبرسانی به شهر خاش ، احداث سالن ورزشی دو هزار نفری شهر چابهار ، تکمیل طرح مس چهل کوره نصرت آباد زاهدان و نیز تکمیل بیمارستان و چند مرکز درمانی را از جمله پروژه های طرح مهر ماندگار در استان عنوان کرد.

استاندار اظهار داشت: طرحهای مهر ماندگار با تخصیص اعتبارات ویژه و اقدامات فوق العاده در حال اجرااست و اثرات بلند مدتی نظیر گازرسانی به شهرهای سیستان و بلوچستان خواهد داشت./س
برچسب ها: طرح ، مهر ، ماندگار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.