مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرند، از تولید خیار معمولی جالیزی به شیوه روسیمی و برای اولین بار در کشور، به ابتکار بهره بردار بخش کشاورزی شهرستان مرند خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ، رحیم زاده گفت: با روش ابداعی این زارع مرندی، میزان برداشت محصول به ده برابر کشت به شیوه معمولی افزایش یافته است.

رحیم زاده همچنین گفت: تلاش این کشاورز شهرستان مرند، نشانگر توان تمامی ملت در مقابله با تهدید های خارجی و تبعیت از ولایت در تلاش برای از تولید بیشتر در سال تولید ملی برای شکوفائی بیشتر اقتصادکشور است.

رئیس اداره تولیدات گیاهی مدیریت جهادکشاورزی شهرستان مرند نیز، افزود: در این روش ابداعی،کنترل بیماری های گیاهی و کنترل آفات بسیار آسان گردیده و با افزایش زمان برداشت، تولید محصول در هر هکتار به 120 تن افزایش یافته است.

بی پروا ، بازار پسندی، مرغوبیت و همچنین سالم بودن محصول تولید شده را ،از دیگر مزایای این روش تولیدی ابتکاری ذکر نمود. علی رضا جوانی، زارع مبتکر مرندی، این روش کشت خیار را در مزرعه ای به وسعت یک هکتار و با بهره گیری از روش آبیاری تحت فشار در روستای یالقوز آغاج واقع در10 کیلومتری شهرستان مرند از توابع آذربایجان شرقی ،به بهره برداران بخش زراعی کشور معرفی نموده است. وی میزان برداشت روزانه محصول از این جالیز را، بیش از 2 تن اعلام کرد.وی هزینه اجرای این طرح را بسیار ناچیز خواند . /س
برچسب ها: تولید ، شیوه ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.