مدیر کل هواشناسی خوزستان از افزایش میزان رطوبت در شهرهای استان تا مرز 80 درصد خبر داد.

مسعود دهملایی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان اظهار داشت: هم اکنون میزان رطوبت نسبی در شهرهای استان زیاد است به طوری که در ماهشهر 79 درصد، هندیجان 62 درصد، شادگان 52 درصد و دزفول با 50 درصد به عنوان شرجی‌ترین شهرهای خوزستان گزارش شده‌اند.

وی افزود: در لایه میانی جو روند تدریجی کاهش ارتفاع مشاهده می‌شود و طی روزهای آخر هفته جاری نیز با تغییرات سوی جریانات، انتظار افزایش رطوبت و حاکمیت وضعیت شرجی در نیمه جنوبی استان را داریم.

وی تاکید کرد: از روز دوشنبه به بعد نیز تقویت زبانه کم‌فشار باعث تشدید گرادیان فشار و وزش بادهای قابل‌ملاحظه در استان خواهد شد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: طی امروز و فردا آسمان استان صاف تا کمی ابری بعضا همراه با غبار محلی در بعد از ظهر و شب گاهی با وزش باد نسبتا قابل‌ملاحظه پیش‌بینی می‌شود.

دهملایی افزود: انتظار افزایش رطوبت در روزهای آخر هفته و افزایش سرعت وزش باد در صحاری عراق و خوزستان از روز دوشنبه وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان تاکید کرد: وضعیت هوا، صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار جهت باد، جنوب غربی تا شمال غربی گاهی جنوب شرقی سرعت باد، 15 تا 30کیلومتر در ساعت و ماکزیمم سرعت باد، 35 کیلومتر در ساعت خواهد بود.

دهملایی خاطر نشان کرد: در شبانه روز گذشته بستان با 51 و دهدز با 28 درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط گزارش شده‌اند.

وی افزود: حداکثر دمای اهواز به 48 و حداقل به 32 درجه سانتیگراد خواهد رسید./س
برچسب ها: شرجی ، هوا ، خوزستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.