رییس اداره كتابخانه‌های عمومی آبادان گفت:در نخستین سالگرد دیدار كتابداران سراسر كشور با رهبرمعظم انقلاب تحت عنوان 'همایش چشمه حكمت' شهردار آبادان در حوزه كتاب و كتاب خوانی كشور نمونه شناخته شد.

'بیژن طهماسبی'در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان افزود:این انتخاب بر اساس بررسی شاخص‌های ارزیابی نهاد كتابخانه‎های عمومی كشور از ادارات كل استان‌ها انجام شده كه مهم‌ترین شاخص آن حمایت از كتاب و كتاب‌خوانی است.

وی اظهار داشت:پرداخت كامل نیم درصد سهم كتابخانه‌های عمومی آبادان از محل كل درآمد شهرداری این شهر در سال های 88 و 89 نیز از عوامل این انتخاب بود.

طهماسبی یادآورشد: این انتخاب در نخستین سالگرد دیدار تاریخی كتابداران سراسر كشور با رهبر معظم انقلاب تحت عنوان 'همایش چشمه حكمت' به منظور تجلیل از حامیان عرصه كتاب و كتاب‌خوانی در سالن غدیر تالار وزارت كشور انجام شده است.

وی گفت:در این مراسم سید'محمد حسینی' وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، 'غلامعلی حداد عادل' مشاور فرهنگی رهبر معظم انقلاب و 'منصور واعظی' دبیركل نهاد كتابخانه‌های عمومی كشور در آن حضور داشتند و از استانداران، شهرداران، فرمانداران و خیّران برتر عرصه كتاب و كتاب خوانی تقدیر شد.

وی اضافه كرد: شهردار آبادان در این مراسم، به عنوان شهردار نمونه در سطح كشور در حوزه كتاب و كتاب‌خوانی معرفی و با اهدای لوح تقدیر و سپاس از وی قدردانی شد.

گفتنی است در سال گذشته نیز شهردار آبادان به عنوان شهردار نمونه استان در زمینه اهتمام به امور كتابخانه‌ها برگزیده شده بود.

نخستین همایش «چشمه حكمت» به مناسبت سالگرد دیدار رهبر معظم انقلاب با كتابداران و تجلیل از حامیان عرصه كتاب و كتاب خوانی صبح روز چهارشنبه 28 تیرماه در تهران برگزار شد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.