مربی تیم ووشو استان گفت: ووشو خراسان رضوی نه تنها در کشور بلکه در دنیا نیز حرف برای گفتن دارد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد و به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی، وحید سهراب پور با بیان این مطلب افزود: یکی از نشانه های این توانمندی کسب 4 مدال طلا، 6 نقره و 6 برنز توسط تیم ووشو شهرستان طرقبه و شاندیز به نمایندگی از استان در مسابقات قهرمانی کشور در روزهای انتهایی تیر ماه سال جاری می باشد.

وی با بیان این که این ورزش در استان مظلوم واقع شده است، اظهار داشت: توانمندی و استعداد موجود در ووشوکاران خراسان رضوی مستلزم توجه و حمایت بیش از گذشته مسئولان این رشته ورزشی است.

وی با اشاره به تاخیر در راه اندازی خانه ووشو استان در مشهد، اعلام کرد: برطبق صحبت های مسئولان مبنی بر احداث این خانه، می بایست خردادماه سال جاری خانه ووشو خراسان رضوی به بهره برداری می رسید که متاسفانه این امرتاکنون محقق نشده است.

سهراب پور درباره سطح مسابقات ووشو قهرمانی کشور، گفت: این رقابت ها در سطح مطلوب و در تمامی رده های سنی با قضاوت داوران بین المللی در شهر اصفهان برگزار شد و ووشوکاران خراسان رضوی نیز با وجود خستگی از طی مسافت با اتوبوس و کمبود امکانات توانستند با جدیت، تلاش و انگیزه مدال های مختلف را برای استان به ارمغان آورند.

مربی تیم ووشو خراسان رضوی از زحمات تمامی پیشکسوتان فعال در عرصه ورزش ووشو و مسئولان ورزش استان برای اعزام تیم طرقبه شاندیز به این مسابقات تشکر کرد.

وی با بیان اینکه ووشوکاران خراسان رضوی خود را برای شرکت در مسابقات قهرمانی استان که در شهریور ماه امسال برگزار می شود آماده می کنند، افزود: این مسابقات به منظور اعزام تیم استان به مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی ووشو در پایان امسال،برگزار می شود.

رئیس سبک چاچوان ووشو شرق کشور در خصوص ساماندهی سبک های این رشته ورزشی، اظهار داشت: با تدابیر اندیشیده شده از سوی هیأت ووشو خراسان رضوی به ویژه ریاست این هیأت، بخشنامه‌هایی در این زمینه صادر شده است که باشگاه های ورزشی می بایست از آن تبعیت کنند.

سهراب پور اعلام کرد: تاکنون نظارت و حمایت همه جانبه ای از سوی هیأت ووشو خراسان رضوی به منظور پیشبرد قوانین موجود در این بخشنامه در باشگاه های سطح شهر مشهد و استان صورت گرفته است.

وی با اشاره به لزوم توجه به رده های سنی پایه و اهمیت آن در توسعه رشته ووشو در استان گفت: از آذرماه سال گذشته طرح استعدادیابی در مدارس سطح شهر اجرا شده که در این طرح مربیان ووشو با سرکشی به مدارس و تماشای ساختار بدن دانش آموزان و نوع تمرین و ورزش کردن آنان، افراد مستعد را انتخاب نموده و به باشگاه ها معرفی می کنند./س 

برچسب ها: وشو ، خراسان ، قدرت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.