در میان عوامل مختلف، سهم حمل و نقل در تولید آلاینده ها و تأثیر زیانبارشان به محیط زیست، بسیار زیاد است که در این میان سهم موتورسیکلتها 24 درصد است.

  به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، امروزه تخمین زده می شود که در کشورهای در حال توسعه، هر ساله بیش از نیم میلیون نفر به دلیل بیماری تنفسی و سایر بیماریهای ناشی از آلودگی هوا، دچار مرگ زودرس می شوند. از دست جان انسانها، ضایعه ای است که نباید به سبب پیشرفت فناوری دچار آن شد، چنانچه همین فناوری باید به جلوگیری از این پیشامد برخیزد.

براساس این گزارش، در میان حوزه های مختلف حمل و نقل امروزه بخش بزرگی از جهانی به شکل های کوچکتری از حوزه حمل و نقل اسکوترها و موتورسیکلتهای کوچک تکیه کرده است.

این وسایل نقلیه سبک اغلب از موتورهای احتراق داخلی دوزمانه استفاده می کنند که بسیار بیشتر از موتورهای 4 زمانه که در اتومبیل استفاده می شوند، آلوده کننده هستند. این موضوع مشکلات جدی آلودگی هوا را در بسیاری از مناطق شهری به بار آورده است، با جایگزینی این وسایل نقلیه با نوع الکتریکی به طور قابل ملاحظه ای می توان آلودگی را کاهش داد.

این گزارش می افزاید: در کشورمان به خصوص در کلانشهرها، آلودگی هوا تبدیل به یک مشکل جدی شده است که این موضوع، دست اندرکاران را بر آن داشته تا بدنبال راه حل هایی برای رفع آن باشند./ل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار