همدان/

مصرف گلابی در سحر برای رفع تشنگی روزه داران

گلابي، ميوه‌اي تابستاني و سرشار از ويتامين‌هاي C،E،A و املاح كلسيم، آهن، بور، منيزيم و روي است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان ؛گلابي آرام‌بخش، مسكن، تب‌بر، مقوي و برطرف‌كننده تشنگي است، مصرف آن در زمان سحر به روزه‌داران پيشنهاد مي‌شود.
گلابي يكي از ميوه‌هاي ضدعفوني‌كننده و ضد مسموميت است و اين خاصيت به سبب ادرار‌آور و ملين بودنش است. افرادي كه در ماه مبارك رمضان بيشتر دچار يبوست مي‌شوند، خوب است در زمان بين افطار تا سحر 1 تا 2 عدد گلابي بخورند و بلافاصله 1 ليوان آب ولرم بنوشند تا خاصيت ملين آن قوي‌تر شود.
اين ميوه به جذب كلسيم كمك مي‌كند، بنابراين پوكي استخوان را بويژه در زنان در دوران يائسگي كاهش مي‌دهد و براي غدد داخلي بدن بسيار مفيد است.
تانن و پتاسيم موجود در گلابي، اسيد اوريك را در بدن حل مي‌كند، از اين رو مصرف آن براي افراد مبتلا به نقرس و آرتروز مفيد است.اين ميوه در رفع سوزش مجاري ادرار ناشي از عفونت‌ و دفع سموم و سنگ مثانه مفيد است.قند موجود در آن (سوربيتول و فروكتوز)‌ از خاصيت مسهل‌كنندگي برخوردار است و براي افراد ديابتي توصيه مي‌شود.
فيبرهاي نامحلول موجود در گلابي سبب كاهش كلسترول و نمك در بدن مي‌شوند. همچنين اين ميوه به تصفيه خون و تعديل فشار آن كمك مي‌كند.گلابي به آساني هضم و جذب مي‌شود و دانه‌هاي بسيار ريز آن (بويژه نزديك هسته)‌ در دستگاه گوارش هضم نمي‌شود از اين رو، با عبور از دستگاه گوارش، معده و روده را پاك مي‌كند و همه مواد زايد باقي‌ مانده را دفع مي‌كند./س
برچسب ها: گلابی ، مصرف ، روزه داران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.