معاون برنامه ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تحریم قبل از اینكه تهدید باشد یك فرصت است و آثار مثبت این تحریمها ظرف سه تا چهار سال آینده در اقتصاد و صنعت ایران خود را نشان می دهد

'به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سمنان ؛ سیدرضا فاطمی امین'    افزود: تحریم هزینه هایی در بر دارد اما فرصتهای ایجاد شده در قبال تحریم بسیار بیشتر از تهدید آن است.

وی گفت: بدنبال وضع این تحریم ها و ناامید شدن شركتهای داخلی، اخیرا تمایل به خرید داخلی و استفاده از تولیدات واحدهای داخلی بشدت افزایش یافته و این امر را به تازگی در اهواز دیدم كه شركت ملی نفت و شركتهای تابعه نیازهای خود را كه قبلا از خارج وارد می كردند از شركتهای داخلی تامین و استفاده می كنند.

فاطمی امین خاطرنشان كرد: تحریم در كوتاه مدت هزینه دارد اما در میان مدت و بلند مدت با تحمل صبر نتایج بسیار مثبتی در كشور و صنعت داخلی به همراه خواهد داشت.

وی روند تولید در كشور را دارای افت و خیز دانست و اظهار داشت: مهمترین مشكل در این مساله سرمایه در گردش است و دستگاههای مرتبط نیز در صدد تامین منابع لازم برای این امر هستند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به هدفمندی یارانه ها و تامین نیازهای واحد های تولیدی صنعتی گفت: برای جبران نیازهای واحدها تاكنون یك هزار میلیارد ریال كمك بلاعوض، 10 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده و اعطای چهار هزار میلیارد ریال تسهیلات دیگر نیز در حال انجام است ./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.