مهدي طلوتي، ملي پوش وزن 64 کيلوگرم بوکس کشورمان متولد بيست ارديبهشت سال شصت و چهار در شهر بابلسر مازندران است.


به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران، طلوتي بوکس را از سال 1380 زير نظر مرحوم استاد حسن رستگار آغاز کرده و با عضويت در تيم ملي جوانان به عرصه حرفه اي بوکس قدم گذاشت و پس از طي کردن رده هاي ملي و آوردن چندين مدال در مسابقات توانست نظر سرمربي تيم ملي بوکس کشورمان را جلب کرده و  عضويت تيم ملي بزرگسالان در بيايد.

طلوتي در اين 11 سال حضورش در بوکس ايران توانست در سال 1384 عنوان پديده بوکس ايران را به خود اختصاص دهد.
 وي در مسابقات بين المللي اوکراين در سال 85 با تيم مازندران توانست مدال طلا، در سال 88 در جام جاده ابريشم مدال برنز و در سال 89 در تورنمت اوکراين مدال طلا را در کارنامه حرفه اي خود به ثبت برساند.

مهدي طلوتي بوکسور المپيکي کشورمان توانست جواز حضور در سي امين دوره بازي هاي المپيک را در نبرد مقابل حريفاني از عراق و کره جنوبي در مسابقات گزينشي آسيايي قزاقستان که آخرين مرحله براي حضور المپيک بود کسب کند و جز نفراتي باشد که از خانواده بوکس عازم لندن شود.
 مهدي طلوتي ملي پوش المپيکي وزن 64 کيلوگرم بوکس در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران بيان داشت: المپيک ميدان بزرگي است که آرزوي هر ورزشکاري است که در طول ورزش حرفه اي خود در آن حضور يابد.

اولين حضور در سي امين دوره بازي هاي المپيک 2012 تجربه ام در اين رويداد مهم ورزشي است با تمام وجودم براي حضور موفق تر در اين عرضه خواهم جنگيد و زنگ تفريحي براي حريفان خود نخواهم بود.

بوکسور المپيکي کشورمان در ادامه افزود: اگرچه تجربه کافي براي اين بازي ها ندارم اما با کمک گرفتن و استفاده از تجربيات علي مظاهري که يکبار طعم حضور در المپيک را چشيده مي خواهم در برابر حريفان المپيکي ام ظاهر شده و بتوانم نتايج لازم را در آنجا کسب کنم.

وي در  ادامه اظهار داشت: خوشبختانه حضور در اردوي مشترک و بازي هاي دوستانه با ملي پوشان المپيکي ايتاليا- آذربايجان و قهرمانان اوکراين توانست يک ماه تمرين نکردن در اردوي تيم ملي که به علت آسيب ديدگي دست بود را جبران کند و مبارزه و تمرين با چنين بوکسورهايي توانست به ارتقا سطح فن و تکنيک کمک قابل توجهي کند نقاط ضعف خود را قبل از حضور در المپيک لندن بشناسد.
طلوتي افزود: در حال حاضر از لحاظ جسماني و روحي مشکل خاصي ندارم و فقط کمي اضافه وزن دارم که تا قبل از اعزام به بازي هاي المپيک با انجام تمرينات به صورت مداوم آن را حل خواهم  کرد.
ملي پوش وزن 64 کيلوگرم در خصوص رقباي اصلي خود در المپيک 2012 لندن اظهار داشت: بازي هاي المپيک جايي براي آزمودن آماتورها نيست و بهترين ها و نخبه هاي هر رشته در اين بازي ها حضور مي يابند تمام بوکسورهاي قدرتمند و مطرح وزن 64 کيلوگرم در بازي هاي المپيک جز حريفان اصلي و سرسخت محسوب مي شوند حضور کشورهاي قدرتمند بوکس همچون برزيل اوکراين ايتاليا قزاقستان و مغولستان کار را براي من خيلي سخت خواهد کرد اما تصميم ندارم روحيه خود را ببازمو زنگ تفريحي براي آنان باشيم.

وي افزود: من براي محك و آزمايش راهي المپيك نمي شوم قصد دارم نتيجه 11 سال زحمت خود را در رشته بوكس به دست آورم و با عملكرد مطلوبم در اين بازيها ثمره تلاش خود را به دست آورم.
طلوتي در خصوص اردوهاي تمريني ملي پوشان المپيكي بيان داشت مسئولان فدراسيون و كادر فني بوكس براي حضور هر چه موفقتر كاروان ورزشي بوكس ايران تمام سعي خود را كردند و با فراهم كردن هر گونه امكانات رفاهي و تمريني براي ملي پوشان شرايط روحي و جسماني مان را به حد مطلوب رساندند.

وي در ادامه افزود: يكي از مهم ترين كارهاي مسئولان فدراسيون بوكس قبل از اعزام به اين رقابتهاي مهم حضور  در اردوي مشترك ايتاليا بود اردوي كه توانست علاوه بر ارتقاي سطح فني و تكنيكمان به اعتماد به نفس و خود باوريمان كمك قابل توجهي كند مبارزه با مشت زنان ايتاليا توانست ترس مبارزه با حريفان اروپايي و قدر را در وجودمان ريشه كن كند و تا با اعتماد به نفس بالا بر روي رينگ هاي لندن حاضر شويم.

طلوتي درخصوص شانس مدال آوري كاروان بوكس كشورمان در المپيك اظهار داشتك متاسفانه بوكس ايران در 70 سال حضور خود در بازيهاي المپيك نتوانسته به مدال اين رقابتها دست يابد اما اين احتمال وجود دارد كه بتوانيم در اين دوره بازيهاي المپيك 2012 طلسم بي مدالي تاريخ بوكس را بشكنيم و پرچم پر افتخار كشورمان را به اهتزاز در بياوريم.

بوكسور المپيكي كشورمان در ادامه افزود: كسب عنوان پرچمداري كاروان ورزشي المپيك كشورمان در پانزدهمين حضورمان از سوي علي مظاهري موج مثبتي را در ميان مان به راه انداخت تا با اين افتخار بزرگ كه نصيب خانواده بوكس شده است بتوانيم با انرژي مضاعف تر بر روي رينگ برويم و با كسب مدال المپيك اين افتخار را دو چندان كنيم .

*بوكس نيازمند توجه بيشتري است
طلوتي در خصوص مشكلات ورزش بوكس بيان داشت: متاسفانه نگاه مسئولان ورزشي كشورمان به رشته بوكس با ديگر رشته هاي رزمي بسيار متفاوت است بوكس مي تواند همانند ديگر رشته ها مثل كشتي، تكواندو و وزنه برداري در المپيك مدال آور باشد مشروط به آنكه مسئولان ورزشي همانند اين رشته ها به بوكس توجه داشته باشند.

وي افزود: متاسفانه بسياري از برنامه هاي كادر فني و مسئولان فدراسيون بوكس در ابتداي سال براي مشت زنان كشورمان در نظر گرفته مي شود به علت وجود مشكلات مالي و كمبود بودجه به ثمر نمي رسد.

اميدوارم با حضور موفق در رقابتهاي المپيك 2012 لندن نگاه مسئولان به اين رشته رزمي تغيير كند و با اختصاص بودجه امكانات مناسب اين رشته ارتقا يابد.

بوكسور المپيكي كشورمان در پايان خاطر نشان كرد: كسب 4 سهميه المپيك بوكس در پانزدهمين حضور بازيهاي المپيك نشان دهنده پويايي و توانايي بالاي مشت زنان كشورمان است به طور قطع اين رشته مي تواند با توجه و نگاه ويژه هم پاي تكواندو و وزنه برداري به مدال دست يابد./ق
برچسب ها: طلوتی ، بوکس ، المپیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.