ارتش سوريه به عمليات خود براي پاکسازي برخي محله هاي دمشق و اطراف آن که افراد مسلح تروريست وارد آنها شده اند ادامه مي دهد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از  شبکه تلويزيوني المنار ، نيروهاي ارتش سوريه همچنين از سيطره افراد مسلح بر يک گذرگاه مرزي با اردن جلوگيري کردند. در همين حال برخي از گذرگاه هاي مرزي با عراق و ترکيه نيز هدف حملات افراد مسلح قرار گرفتند.  
انور زينب گزارشگر اين شبکه در گزارشي در اين باره گفت: انتقال درگيري ها به قلب دمشق و سيطره گروه هاي مسلح بر گذرگاه هاي مرزي سناريويي بود که براي مرحله پس از انفجار مقر امنيت ملي سوريه در دمشق آماده شده بود. ارتش سوريه در واکنش قوي به افراد مسلح توانست برخي از محله هاي دمشق را به تصرف خود در آورد و به تلاش براي پاکسازي مناطق جنوبي پايتخت که محله زينبيه را در بر گرفته اند ادامه دهد.  
در ادامه گزارش آمده است: تصاوير پخش شده از تلويزيون سوريه نشان دهنده خسارات سنگيني است که ارتش سوريه به گروه هاي مسلح در محله الميدان وارد کرده است. نيروهاي ارتش در محله الميدان شمار زيادي از تروريست ها را کشته و شمار زيادي را نيز بازداشت کردند و سلاح هاي به دست آمده از افراد مسلح را نيز ضبط کردند. منابع امنيتي سوري اعلام کردند خسارات افراد مسلح در دمشق بسيار بيشتر از خسارات آنها در مراحل گذشته است. در همين حال نيروهاي ارتش سوريه طي درگيري با افراد مسلح که سعي داشتند گذرگاه مرزي نصيب بين منطقه درعا در سوريه و الرمثا در اردن را به يکديگر متصل مي کند از سيطره آنها بر اين منطقه جلوگيري کردند.  
در ادامه گزارش آمده است: در حالي که مخالفان سوري از سيطره بر دو گذرگاه از سه گذرگاه موجود در مرزهاي عراق و سوريه خبر دادند مقامات عراقي در واکنش به اين امر مرزهاي اين کشور را با سوريه بستند.  
مقامات ترکيه نيز اعلام کردند در پي سيطره افراد مسلح بر گذرگاه باب الهوا در مرزهاي اين کشور با سوريه، بخش ترکي اين گذرگاه را بستند.  
در بخش ديگري از گزارش آمده است: برخي گزارش هاي مطبوعاتي به نقل از ساکنان مناطق مرزي نشان ميدهد هواپيماهاي جنگنده ترکيه به افراد مسلح کمک مي کنند و مانع از نزديک شدن هليکوپترهاي ارتش سوريه به مناطقي مي شوند که افراد مسلح در آنجا حضور دارند. علاوه بر اين تلاش ها و فعاليت هاي عناصر اطلاعاتي ترکيه و غرب براي کمک به افراد مسلح همچنان ادامه دارد.
برچسب ها: مسلح ، پاکسازی ، دمشق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار