رسانه هاي چين اعلام کردند وزش شديدترين طوفان در شش دهه اخير در پکن در چين، دست کم 20 کشته بر جاي گذاشت که 10 تن آنها در پکن بوده اند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس، اين طوفان همچنين سبب بروز اختلال در شهر، جاري شدن سيل در خيابان ها و سرگرداني هشتاد هزار نفر در فرودگاه اصلي پکن شد.

اين طوفان که از عصر روز شنبه آغاز شد و تا نيمه شب نيز ادامه داشت سبب جاري شدن سيل در خيابان هاي اصلي و همچنين آب گرفتگي پياده روها شد. در منطقه تونگ ژو بر اثر فرو ريختن سقف خانه اي دو نفر کشته و نفر سوم نيز بر اثر صاعقه کشته شد.

ديگر افراد نيز بر اثر برق گرفتگي و غرق شدن کشته شدند.

اين طوفان سبب شد بيش از 500 پرواز در فرودگاه بين المللي پکن لغو شود که 229 مورد از پروازها داخلي و مابقي خارجي بود.

بر اساس اين گزارش، به طور ميانگين حدود صد و هفتاد ميلي متر باران در پکن باريده است. منطقه فانگ شان در غرب پکن نيز شاهد بارش باران چهارصد و هفتاد ميلي متري بوده است.

مقامات پکن اعلام کردند در تلاش براي بازگردان شهر به اوضاع عادي هستند. اين در حالي است که بارش هاي بيشتر براي اين شهر پيش بيني مي شود.

هواشناسان مي گويند از اواخر ماه ژوئيه تا اوايل ماه سپتامبر پکن شاهد بارش باران هاي شديد ، جاري شدن سيل و همچنين طوفان هاي شديد و وضعيت جوي بد خواهد بود.

اين در حالي است که مردم پکن از عدم آمادگي مقامات شهر براي چنين شرايط آب و هوايي شکايت دارند به ويژه اين که روز جمعه درباره وقوع طوفان در پکن هشدار داده شده بود. 



برچسب ها: چین ، طوفان ، بی سابقه ، فرودگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار