نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی گفت: مساله در راس امور بودن مجلس تاكنون از سوي رييس‌جمهور مورد ترديد قرار مي‌گرفت و اخيرا برخي مسئولان قضايي نيز اين موضوع را مورد ترديد قرار دادند.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، محمدرضا تابش در اخطار قانون اساسی در جلسه صبح امروز ( یکشنبه 1 مرداد) گفت: مساله در راس امور بودن مجلس تاكنون از سوي رييس‌جمهور مورد ترديد قرار مي‌گرفت و اخيرا برخي مسئولان قضايي نيز اين موضوع را مورد ترديد قرار دادند.
وی در ادامه به استناد اصول 76، 84 و 86 قانون اساسي و خطاب به رييس مجلس افزود: اگر نمايندگان از مصونيت قضايي برخوردار نباشند پس چطور مي‌توانند از حقوق مردم دفاع كنند، از شما انتظار بود در نطق خود به اين موضوع اشاره و از جايگاه مجلس دفاع مي‌كرديد.
وي همچنین با استناد به مواد 23، 75، 76 و 107 آيين‌نامه داخلي مجلس متذكر شد: برخي مقامات قضايي گفتند مي‌توان نمايندگان را تعقيب قضايي كرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این اخطار با بیان اینکه اختیار رئیس است که در سخنرانی خود نکته ای را بگوید یا نه گفت: اصل اینکه نمایندگان در ایفای نظر خودشان و اظهار نظر و رأیشان آزاد هستند و کسی در این زمینه حق تعقیب و توبیخ نمایندگان را ندارند قبول است و اصل قانون اساسی است و کسی نمی تواند مخالف آن نظر دهد.
لاریجانی افزود: بحث در توهین و افترا است و نمایندگان به خاطر آزادی بیان نمی توانند به کسی توهین کنند یا افترا بزنند بنابراین این تصور که قوه قضائیه می تواند به خاطر اظهار نظر در ایفای وظیفه نماینده ای را تحت تعقیب قرار دهند تصور باطلی است.
انتهای پیام/ب2
برچسب ها: تعقیب ، قوه ، نمایندگان ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار