بزرگترين طرح پرورش ماهيان خاوياري در گلستان اجرا مي شود.

به گزارش خبرنگار  باشگاه خبرنگاران  گرگان ؛ مدير كل شيلات گلستان گفت: این طرح با استفاده از آب دريا و چاه در استان اجرا مي‌شود.

"علي اكبر پاسندي" افزود:اجراي اين طرح با اخذ موافقت اصولي توسط شيلات كشور به شركت "جهاد نصر حمزه" محول شده و با انجام آن يك هزار تن گوشت و 20 تن خاويار در زميني به مساحت 20 هكتار در اراضي ساحلي شهرستان بندرتركمن توليد مي‌شود.

به گفته وي، گلستان ظرفيت بالقوه‌ توليد و پرورش ماهيان خاوياري را دارا مي‌باشد كه با اجراي اين طرح بخشي از ظرفيت‌ها و توانمندي‌هاي استان به فعليت مي‌رسد و زمينه لازم براي ايجاد فرصت شغلي پايدار در اين بخش فراهم مي‌شود.

مدير كل شيلات گلستان افزود: با پيگيري‌هاي شيلات گلستان در سفر اول و سوم رياست جمهوري و انجام مطالعات امكان‌سنجي پرورش ماهيان خاوياري در اراضي خليج گرگان، گلستان يكي از بزرگترين ظرفيت‌هاي توليد ماهيان خاوياري را دارا مي‌باشد.

پاسندي افزود: گلستان در مسير توسعه تكثير و پرورش ماهيان خاوياري مي‌تواند گام‌هاي بلندي بردارد.

وي همچنين از تخصيص مجوز تكثير ماهيان خاوياري با ظرفيت 500 هزار قطعه در سال با وزن 3 الي 5 گرم در زميني به مساحت يك هكتار با استفاده از آب چاه در شهرستان بندرتركمن، روستاي چپاقلي خبر داد و افزود: اين مجوز مي‌تواند در روند توسعه پرورش ماهيان خاوياري نقش موثري داشته باشد.

مدير كل شيلات گلستان يادآور شد: با توجه به اينكه گلستان عمده‌ترين توليد كننده بچه ماهيان خاوياري در كشور مي باشد اجراي اين طرح مي تواند نقش مهمي در بازسازي ذخاير دريا و تامين كننده بچه ماهيان خاوياري براي سرمايه گذاران در سراسر كشور باشد.

وي از تمام سرمايه گذاران علاقمند به اين فعاليت خواست جهت سرمايه‌گذاري در اين زمينه اقدام نمايند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.