بيش از دوهزار نفر در فلسطين اشغالي براي گراميداشت موشه سلمان که در تظاهرات چهاردهم ژوئيه در تل آويو در اعتراض به اوضاع وخيم اجتماعي خودسوزي و درگذشت تظاهرات کردند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاري فرانسه ، شرکت کنندگان در اين تظاهرات شعار مي دادند امشب ما همه موشه سلمان هستيم. اين تظاهرات از محلي که سلمان خودسوزي کرده بود آغاز شد.  
برگزار کنندگان اين تظاهرات با انتشار بيانيه اي اعلام کردند: ما با برپايي تظاهرات، ياد همه قربانيان اوضاع نابسامان اقتصادي و سياست اجتماعي نادرست دولت اسرائيل به رياست بنيامين نتانياهو را گرامي مي داريم.  
در اين بيانيه آمده است: ما خواستار تامين نيازهاي ضروري مردم هستيم تا شرافتمندانه و زير سقف زندگي کنند. نابرابري، بمبي ساعتي در داخل جامعه اسرائيل است.  
دو تظاهرات ديگر نيز در شهرهاي بيت المقدس و حيفا در شمال ر‍ژيم اسرائيل برگزار شد که به گفته پليس اسرائيل صدها نفر در آن شرکت کردند.  
ميکي روزنفلد سخنگوي پليس اسرائيل گفت، تعداد بيشتري نيروي امنيتي براي مقابله با هرگونه رويداد غيرمنتظره در خيابانها مستقر شدند.  
موشه سلمان 57 ساله روز جمعه بر اثر سوختگي جان باخت و قرار است جسد او روز يکشنبه در منطقه هولون نزديک تل آويو دفن شود. وي روز شنبه گذشته در تظاهراتي در تل آويو در نخستين سالگرد آغاز بزرگترين موج اعتراضات اجتماعي در تاريخ اسرائيل خودسوزي کرد. او در اعلاميه اي که قبل از خودسوزي قرائت کرد نوشت، دولت اسرائيل و نتانياهو و يووال اشتاينيتز وزير دارايي او را مسئول حقارتي مي دانم که شهروندان ضعيف اسرائيلي هر روز تحمل مي کنند، آنها از فقرا مي گيرند تا به ثروتمندان بدهند.  
اعتراضات در فلسطين اشغالي تابستان گذشته آغاز شد و در آن فعالان خواستار اصلاحاتي شدند که موجب کاهش قيمت مواد غذايي و مسکن و هزينه هاي آموزشي شود. بسياري از اسرائيلي ها معتقدند دولت به وعده هايش براي اصلاحات اقتصادي عمل نکرده است.
برچسب ها: تظاهرات ، حمایت ، فلسطین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار