یک پژوهشگر و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: تنوع ارتباطات الکترونیکی در جهان مانع ایجاد یک ارتباط خوب و سازنده بین نسل جوان با والدین خویش شده است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، رضا فیروزی در دومین همایش توجیهی-آموزشی مربیان جشنواره دختران شهر بهشت با موضوع «چگونگی برقراری ارتباط با نوجوانان » اظهار داشت: در حوزه ارتباطی با جوانان و نوجوانان مسائلی چون جنسیت تاثیرگذار است به طوری که آقایان و خانم ها شیوه های مختلفی برای مواجه با مشکلات زندگی استفاده می کنند.

وی تصریح کرد: به طور نمونه آقایان تمایل دارند مشکلات را در خلوت خود حل کنند.

فیروزی انتخاب نادرست کدهای برقراری ارتباط با نوجوان را از جمله موانع ارتباط عنوان کرد و افزود: در عبور از سن جوانی معمولا مسائل، نگرش، باورها، مشکلات، تجارب و.. خود را به کار می بریم و دستورالعمل صادر می کنیم و این پیام درست کدگذاری نمی شود.

این پژوهشگر با بیان اینکه تفاوت جهان بینی و نگرش انسانها را تفاوت نوع ارتباط تعیین می کند، اذعان داشت: امروز تمام اطلاعات و کلمات دنیا از درست –نادرست، سر-ناسره از نظر فرزندان ما به دلیل وجود موتورهای جستجو در اینترنت می گذرد به دلیل تنوع ارتباط در جهان امکان برقراری یک ارتباط خوب با جوان وجود ندارد.

وی به دوحیطه جسمانی وحیطه روحانی به عنوان دوساحتی بودن انسان اشاره کرد و ادامه داد: در حوزه ارتباط نیز باید نیازهای این دو ساحت تغذیه جسمانی و نیازهای متفاوت روح توجه شود چرا که گاهی ممکن است انسان به لحاظ جسمی رشد کرده اما از لحاظ درونی هنوز کودک باشد.

فیروزی در ادامه سخنان خود استدلال طلبی، هویت طلبی، عشق و عاشق پیشگی و خودشیفتگی را ویژگی های جوانی عنوان کرد و گفت: از مشخصات دوران جوانی عقلانیت تمایل به استدلال شنیدن برای همه چیز در همه حیطه ها است چون چرا نماز ظهر چهار رکعت است؟، چرا باید پوشیدگی داشته باشیم، چرا ماه رمضان روزه باید بگیریم و...

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران تصریح کرد: جوان با بیان اینکه «خدا مرا قانع کند چرا که من جهنم بدون پذیرش عقلانی را به بهشت که در آن باید بدون عقلانیت بروم نمی پذیریم» به دنبال دلیل قانع کننده است از این رو نحوه پاسخگویی باید به جوان عقلانی و باید با دلیل صورت گیرد.

وی در خصوص راه حل هایی که به جوان ارائه می شود دچار خطاهایی است، ابراز کرد: خطای اول آنچه آنها می خواهند به آنها بدهیم که عوام زدگی به معنای عام صورت می گیرد، خطای دوم هرچه خودمان صلاح می دانیم ارائه دهیم که ممکن است کج سلیقگی رخ دهد و خطای سوم لوازم عصر خود را به آینده او تحمیل کینم./س

برچسب ها: تنوع ، ارتباط ، الکترونیکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.