رژيم صهيونيستي در اقدامي جنجال برانگيز به گردشگران آموزش نظامي مي دهد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی راشا تودی، برگزاری دوره های آموزش نظامی برای گردشگران در اسرائیل از جنبه اخلاقی مورد انتقاد واقع شده است.
 
اسرائیل که درگیر مناقشه است همچنان مکانی محبوب برای گردشگران است هرچند مخاطرات امنیتی طولانی مدتی در آنجا وجود دارد.هم اکنون گردشگرانی که به اسرائیل می روند می توانند دوره ی آمادگی دفاعی را در اسرائیل طی کنند و شلیک اسلحه را بیاموزند.
 
پائولا اسلیر؛ خبرنگار شبکه تلویزیونی راشا تودی در این باره گزارش داد:گردشگران در این مکان(مدرسه تیراندازی در اسرائیل) یاد می گیرند تا به اصطلاح از خود دفاع کنند.
 
این گزارش می افزاید: این مدرسه تیراندازی سالها است که در اسرائیل دایر است . نگهبانان امنیتی، نظامیان و محافظان شخصی در این مدرسه ی تیراندازی تمرین کردند اما اکنون درهای این مدرسه به روی گردشگران هم باز شده است.
 
در ادامه نورمن سلیمان موسس این مدرسه ی تیراندازی گفت: برای من بسیار مهم بود که به مردم یهود این حس را بدهم که آنها در اسرائیل امنیت دارند، کشوری برای خود دارند ، ارتشی برای خود دارند و تاسیساتی دارند که با تمرین های ضد تروریستی در ارتباط است.
 
این گزارش می افزاید:این مدرسه تیراندازی در یکی ازشهرک های اسرائیلی در جنوب بیت المقدس قرار دارد. 250 هزار اسرائیلی در شهرک ها زندگی می کنند . تعداد حملات خشن بین شهرک نشینان و فلسطینی ها رو به افزایش است.
 
در ادامه این گزارش ساریت میشلی عضو مرکز حقوق بشر در سرزمین های اشغالی که یک نهاد اسرائیلی است گفت:  اسرائیلی ها در بیست یا سی سال گذشته درباره بازگرداندن هنجارها به سرزمین های اشغالی(1967) به وضعیتی مشابه در اسرائیل صحبت کرده اند. این روزها وقتی به جامعه ی اسرائیل نگاه می کنید می بینید که این اشغال بلند مدت چه تاثیری روی جامعه ی اسرائیل داشته است.اکنون می بینیم که شمار بیشتری از این حملات در داخل اسرائیل و نیز در کرانه باختری صورت می گیرد.
 
در ادامه این گزارش درباره پیامدهای اخلاقی این اقدام در اسرائیل اظهار نگرانی شده است.
 
یکی از ساکنان فلسطین اشغالی گفت: من با این اقدام مخالفم به نظر من رژیم اسرائیل باید صلح را به کودکان آموزش بدهد نه جنگیدن را.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار