منابع امنیتی اعلام کردند آتش نشانان در جنوب شرق ترکیه موفق شدند آتش سوزی در خط لوله ای را که حدود یک چهارم صادرات نفت عراق از طریق آن صورت می گیرد خاموش کنند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاری رویترز ، ولی معلوم نیست آیا انتقال نفت از طریق این خط لوله از سر گرفته شده است یا خیر.
 اقدامات خرابکارانه و انفجار در خط لوله کرکوک- جیهان به جدایی طلبان کرد ترکیه نسبت داده شده است. آتش سوزی در این خط لوله در حدود ساعت11 جمعه شب به وقت محلی نزدیک روستای مدیات در استان ماردین نزدیک مرز ترکیه با سوریه آغاز شد. مسئولان ترکیه این حمله را به حزب کارگران کردستان که یک گروه جدایی طلب کرد است نسبت دادند. این حزب مسئولیت حملات قبلی به این خط لوله را که 960 کیلومتر طول دارد برعهده گرفته بود.
پایگاه اینترنتی خبرگزاری فرات که مرتبط با حزب کارگران کردستان است اعلام کرد این حزب عامل خرابکاری در خط لوله نفت عراق بوده است. پیش از این نیز افراد مسلح در عراق انتقال نفت از خط لوله کرکوک-جیهان بزرگترین خط لوله در این کشور را مختل کرده بودند. همچنین مشکلات فنی موجب کاهش انتقال نفت از این خط لوله شده است که 35 سال پیش احداث شد و از دو خط لوله تشکیل شده است.
برچسب ها: ترکیه ، آتش سوزی ، نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار